torsdag 13 september 2007

Intensiv?

Idag var vi på vårt andra besök på den Öppna Förskolan. Dom andra barnen sitter så fint i ringen på sångsamlingen, leker stillsamt med leksakerna, fikar, och gör sig bekanta med varandra, men det gör inte våran Viktor...

Lite fint sagt från personalen: - Han är ganska intensiv!

Den första halvtimmen spenderar Viktor gömd bakom min rygg, och den resterande tiden så springer han runt, runt, runt med en "läragåvagn", testar hur högt rösten bär i kyrkorummet, förser sig med alla andras pipmuggar och kex, klättrar högt och lågt på stolar, bänkar och bord, och vill helst av allt bara ta sig in i köksdelen för att se vad som finns i skåpen, lådorna och soppåsarna där... Själv tar jag mig en snabb kaffe, lägger in en ny prilla, och så jagar jag efter!

Skolpsykologen redan på förskolan?

2 kommentarer:

  1. Ja, men frågan är ju snarast; vad lägger de andra föräldrarna i ungarnas mat? Hur kommer det sig att de sitter som små filbunkar under sångstunden? Det är inte normalt för en ettåring.

    Lilla L. snor också de andra barnens kex och strumpor, springer omkring hysteriskt under sångstunden, knuffar bort de större barnen från deras Bobby Cars samt drar fröknarna i håret. Jag tror att det är normalt ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för dom tröstande orden! *ler*

    SvaraRadera