måndag 31 december 2012

Nyårsafton, i svängen av världen där vi bor

I år blir det här inga partyhattar eller fastfrusna strumpbyxor!

I vårt semestrande ledighetstillstånd av total vila, fortsätter vi att hasa runt i mysbrallor, görandes det som man själv vill och så önskar. Trötta på löjrom och skaldjur, längtandes efter vanlig mat, tillagar vi slottsteken, med hasselbackspotatis och pressgurka, som vi ju tänkte att äta först imorgon. Det är ett riktigt Gott Nytt År!

Förmodligen, med tanke på året som snart är förbi, skålar vi senare i läsk och i skumpa, trollar fram plockmat och sötsaker i riklig mängd, och tar oss en tur förbi kylskåpet på vår väg mot sängen...

7 kommentarer:

  1. Det låter helmysigt, gott nytt år önskar jag dig/Marie

    SvaraRadera
  2. Missen:
    Det ÄR det. :) Gott Nytt År till dig!

    SvaraRadera
  3. Åh, det låter härligt!
    Jag har valt att "fira" nyår själv i år och är sååå tillfreds med detta. (även om det inte har varit lätt att förklara för vare sig omgivning eller tilltänkta värdinnor). Efter åratal i restaurang och servicebranschen så är tyvärr de här storhelgerna urlakade för mig. Trist, men för tillfället sant. Och för att citera min kloka pappa: "alla gör som dom vill, sålänge de är lyckliga". Så, jag gör som jag vill och jag är lycklig. Tänker nog unna mig en ny stickning...
    Gott nytt till dig och de dina!

    SvaraRadera
  4. Otaliga projekt:
    Det inte bara låter härligt!

    Självvald ensamhet är aldrig fel, men jag vet hur svår den är att förklara... En ny stickning är du väl värd! Gott Nytt till DIG! :)

    SvaraRadera
  5. Otaliga projekt: Gud, så underbart!

    SvaraRadera
  6. Vi firade nyår på tu man hand igår (efter att ha firat med samma kompisgäng i närmare 25 år). Kändes skönt. Vi åt enkelt: en god ost-/skinkpaj och lyckades nästan få i oss en hel flaska bubbel på hela kvällen :-)
    Idag är vi jättepigga och ska åka till skogen och långpromenera strax. Har hunnit diska samt uppdatera fågelklubbens hemsida på morgonen.
    Jag har nyligen börjat läsa din blogg och gillar det du skriver!
    Ha en skön fortsättning på det nya året.

    SvaraRadera
  7. Mian:
    Tack, och välkommen! :)

    SvaraRadera