tisdag 27 maj 2008

Matsäck

Jag har samlat på mig en hel kinabok med goda, roliga, och fantasifullt presenterade matsäcksförslag. Jag har köpt både ljuvliga och tuffa lådor och burkar, i många olika storlekar och varianter, att frakta dessa fantastiska matsäckar i.

Ikväll förbereder jag samma gamla matsäck som alltid till Gustav. Glöm allt vad pastasallader, goda smörgåsröror, pizzabullar och finurliga dekorationer heter! Det ska vara pannkakor med hallonsylt, tunnbrödsrullar med skinka, Fanta och festis. Ska en frukt absolut med, lägg då ner en banan (Den kommer ändå att ligga kvar där i ryggsäcken, i sitt för ändamålet inköpta plastfodral, när den kommer hem igen...)

Undrar vad han säger när han öppnar sin röda matlåda av standardmodell imorgon, den som han alltid ska ha sina pannkakor i, och upptäcker att jag stekt plättar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar