torsdag 5 juni 2008

Brännbart

Få saker är så känsliga som att man kan äta hur mycket helst, och så onyttigt som möjligt, utan att gå upp så mycket som ett gram i vikt. (Efter Viktor börjar jag personligen dock att närma mig normalvikt, vilket glädjer många omkring mig. Särskilt de som i många år sagt att, "Snart så..!")

Solbränna är jämställt föregående ämne. Jag blir lätt brun, riktigt brun. Är en av få i min bekantskapskrets som dagligen skyddar sig med en riktigt hög solskyddsfaktor, den som håller sig i skuggan, och får ändå höra att: "Nu får du lugna dig med brännan.", "Jag tycker inte att det är fint när man är så där brun.", och "När du blir gammal kommer du att vara riktigt rynkig." Ska jag tillbringa sommaren inomhus? Undvika att gå ut? Parasoller och lummiga träd hjälper nämligen inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar