lördag 14 februari 2009

Märklig matematik

Med Viktor på dagis skulle jag kunna omfördela min tid och min tideräkning till det bättre. Så var det tänkt! Jag gör nu 100 % VFU, verksamhetsförlagd utbildning, på en gymnasieskola i Karlskoga, samtidigt som mina heltidsstudier på distans bara rullar på. Tiden som jag skulle vinna den bara försvann, och mina studier kom plötsligt att bli på 200 %. Märkligt! Hur räknade jag egentligen?

Svar 1: Jag kommer aldrig lära mig att säga förskolan, det är bara så! Menar absolut inte att trampa någon på ömma tår, och lägger inget värde i något av begreppen.

Svar 2: Tretton år som behörig lärare räcker inte för universitetet. Jag måste minsann plikttroget göra min VFU! Hade jag varit obehörig däremot, då hade jag fått tillgodoräkna mig de 5 veckorna i min tjänst... Det är också minst sagt märkligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar