tisdag 23 februari 2010

Man borde ha anat...

Det räcker uppenbarligen inte med att byta kamrem på bilen när som man ska. Tydligen ska även vattenpumpen då också bytas, för att kamremsbytet inte ska behöva bli ogjort jobb, och för mig i slutändan bortkastade slantar... Det upplyser dom så vänligt om vid tidsbokningen på verkstaden!

Nu erbjöds jag ju 20% rabatt på allt detta, samtidigt som jag skrämdes upp av de konsekvenser som en obytt vattenpump skulle kunna komma att få för mig och min bil i framtiden...

Jag bokade en tid för byte av både kamrem och vattenpump. De kan lura mig vart de vill!

2 kommentarer:

  1. Tjena!
    Du kan känna dig helt lugn Kattis. Det är helt normalt att byta vattenpump samtidigt med kamrem. Då får du även ny fräsch kylvätska påfylld. Det du bör kolla med verkstaden är om dom tänker byta spännrullen till kamremmen också. Annars blir rullen den svagaste länken...
    Är dock osäker på hur Renaults kamrem spänns men kolla med dom för säkerhets skull. Alternativet med förmodat motorras om något kring kamremmen går sönder är mycket mer oekonomiskt...
    Ha det gôtt! /Roger

    SvaraRadera
  2. De passar nog på att byta allt som de bara kan tänka sig. När det gäller bilar är jag lättskrämd! :)

    SvaraRadera