tisdag 8 juni 2010

Konsten att få det färdigstickade juste fotograferat

Fotograferade min färdiga sjal lite snabbt, mellan dagishämtningen och skolskjutspassningen, och fick då med tanke på dagens lämpliga klädval för mig att jag skulle göra det lite tjusigare än så.

Slängde åt P en kamera då vi möttes i dörren, och vi skred till verket på min väg mot bilen.

-Har du autofokus på?
-Så där kan du ju inte stå! Varför står du så där?
-Inte vet väl jag! Jag har sett på en massa bloggar att dom gör så.
-Vänd dig om!

-Det här känns ju skitlarvigt. Värsta konstlade bilden. Använder du autofokus?
-Stäng munnen snuset syns!
-Du zoomar väl inte? Jag har inte målat mig idag.
-Det blir sååå jävla bra det här!
-Du zoomar väl inte?

-Jag kanske ska knyta den? Hur ska man ha den här sjalen egentligen?
-Rappa på nu!
-Men jag vet ju inte hur man ska ha den här sjalen!

-Blir det här verkligen bra? Det känns helkonstigt.
-Det blir sååå jävla bra!
-Jag ser ju inget. Ser det bra ut? Blir det här verkligen bra? Syns själva lövkanten?
-Titta däråt. Inte så mycket däråt!

(Tack P, och puss!)

3 kommentarer:

  1. Tack för att vi fick följa diskussionen. =D
    Din sjal är superfin. Satt just och tittade på mönstret och funderade på i vilket garn jag skulle kunna sticka den i och så visar du just den.

    SvaraRadera
  2. Den är jättefin "fröken"...
    Elin hälsar och tycker att vi ska åka förbi hos er nån gång...

    SvaraRadera
  3. Medea:
    Varsågod! :)

    Birgitta:
    Ni är varmt välkomna!

    SvaraRadera