lördag 25 september 2010

16 år

För 16 år sedan hade jag nu haft värkar i dryga två dygn, värkar klockade med sju minuters intervall. Jag var 22 år ung, och mycket noga med att de under studiebesöket på förlossningen hade sagt att man skulle vänta hemma tills dess att det bara var tre minuter mellan värkarna... Det tog mig ytterligare 20 timmar, och en ganska så besvärlig och komplicerad förlossning, innan det att han låg på mitt bröst. Han som har lärt mig så mycket om livet!

Imorgon fyller han 16 år, och vi ska hissa den stora flaggan, ha fest bara för honom, sjunga, hurra och skåla oss hesa. Att det sedan, bland mycket annat, är en iPod touch med mycket minne, och en kamera i paketen, coola jeans och ett grabbigt bälte, det bryr han sig säkerligen inte så särskilt mycket om!

2 kommentarer:

  1. Stort Grattis till Gustav och hoppas ni får en fin dag idag.

    SvaraRadera
  2. Vi har haft en mycket fin dag. Gustav själv, han tackar så mycket för gratulationer via internet! :)
    Vi kikade in på din blogg, och där föll han för såväl "söta hunden" som katterna.

    SvaraRadera