söndag 22 januari 2012

Ett Foto I Timmen

Idag tar jag, tillsammans med många andra deltagare, ett foto i timmen.

Vid halvtolvsnåret kommer jag med all säkerhet att ställa klockan, krypa ner mellan lakanen och läsa några kapitel i min bok. (Sista bilden spekulerar jag dock fram, i ett kort avbrott för reklam!)

Vid halvelvasnåret väljer jag bort brasan för en annan kanal på teven.

Vid halvtiosnåret, då snålar jag sannerligen inte med brieosten från igår.

Vid halvniosnåret sitter jag där jag satt, och gör inget annat än tidigare timme.

Vid halvåttasnåret byter jag soffa, nattar trött Gustav, och kollar samtidigt in alla de andra som också har tagit ett foto i timmen denna söndag i januari.

Vid halvsjusnåret börjar det att bli riktigt spännande, och Viktor teaterviskar att slutet kommer att vara gott.

Vid halvsexsnåret bestämmer vi oss för att smurfa.

Vid halvfemsnåret är det dags för soffhäng igen, och ännu lite skidskytte.

Vid halvfyrasnåret funderar jag fortfarande på det.

Vid halvtresnåret fäster jag trådar på min senaste Augustine, och funderar på huruvida den måste tvättas innan användning.
Vid halvtvåsnåret serverar jag de andra något av det värsta som jag vet.

Vid halvettsnåret är det soffhäng framför skidskyttet. ( Som den uppmärksamme noterar, så kan vi inte längre kalla oss för tjocktevefamiljen!)

Vid halvtolvsnåret har skålarna slickats färdigt, och det vankas mjukpepparkaka till eftermiddagskaffet.

Vid halvelvasnåret handtorkar jag disk, då diskmaskinen vår behagat att tacka för sig.

Vid halvtiosnåret läser jag söndagstidningarna, dricker kaffe och tar mig dagens andra prilla

Vid halvniosnåret är det dags att stiga upp. Minns att det inte var så särskilt länge sedan som det att få sova till klockan sex kändes som en riktig sovmorgon i det här huset!

14 kommentarer:

  1. Kaffe å snus. Fibrer och vitaminer :D

    SvaraRadera
  2. Snyggt täcke. Härliga färger.

    SvaraRadera
  3. Blir nyfiken på vilken tidning du läser? Undrar vilka länkar som kan bli brottsliga??
    Kul att följa din dag men inte kul att diskmaskinen lagt av.

    SvaraRadera
  4. Mjuk pepparkaka vad mumsigt :-)

    SvaraRadera
  5. Roligt att få se hur din dag har varit! Själv tillhör jag fortfarande tjocktevefamiljernas skara ;)

    SvaraRadera
  6. Det där med kaffe och snus har jag svårt att fatta men...
    ... stickning det har vi gemensamt!

    SvaraRadera
  7. Tycker att din söndag såg riktigt skön ut, bortsett från den lilla detaljen med disken ...

    SvaraRadera
  8. Tack för titten inne i min blogg o tack för att jag fick följa din dag! :)
    Ha det gott!
    Mvh Heponimake

    SvaraRadera
  9. Men ,korv stroganoff, som är SÅ GOTT! :P Jag älskar det! Och mjuk papparkaka är ju inte helt fel det heller minsann! :P Mycket att bli läskad av härinne idag då! ;) Ja, jag kollade också en hel del på både skidskytte, längskidor och alpint. :)

    SvaraRadera
  10. Tittat in på din efit-dag nu när jag äntligen hunnit få upp min egen ;-) På återseende!

    SvaraRadera
  11. Smurfarna har jag inte sett, den nya filmen, däremot har barnen här sett den och tyckte den var super!

    Tack för titten och passar på att önska en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  12. Kikar in igen för att se resten av din EFIT dag

    SvaraRadera
  13. korvstroganoff som är så gott :)

    Ha det bra!
    /Jessica

    SvaraRadera
  14. Tassar in och kollar på din efit. Korv Stroganoff som är så gott! Och brieost... Hujedamej vad jag är hungrig nu :-)

    SvaraRadera