söndag 3 maj 2015

En majsöndag i bilder

Idag är det åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen! Fler som gör samma sak, det hittar man här.

Vid halvåttasnåret, då ser det ut att bli en finfin dag.

Vid halvniosnåret, då skvätter jag runt med tretåren.

Vid halvtiosnåret, då övar han (som vägrar annat än kardborre på skorna sina) på det att knyta. Det är långt ifrån bara!

Vid halvelvasnåret, då hoppar jag i träningskläder och långkofta.

Vid halvtolvsnåret, då äter åttaåringen enbart ris och kycklingfilé till lunch.

Vid halvettsnåret, då har jag precis betalat 75 kr i den där parkeringsautomaten.

Vid halvtvåsnåret, då kör killarna (och tjejerna) ett entimmespass innan föräldrabarnträningen.

Vid halvtresnåret, då tackar mamman för en kort vatten- och vilopaus. Hon anar redan träningsvärk!

Vid halvfyrasnåret, då är föräldrarna i det här gänget ganska så slitna, dock ännu i träning. (Bilden togs 16.00.)

Vid halvfemsnåret, då är vi på väg hem, i regn och i solsken.

Vid halvsexsnåret, då tittar jag till såväl persikoblom som tulpanknoppar i trädgården vår. (Rådjur hålls borta med blött blodmjöl och min röda morgonrock!)

Vid halvsjusnåret, då hänger bästa vännerna på FaceTime, samtidigt som de lever familjeliv med respektive familj, spelar var sina tv-spel...

Vid halvåttansnåret, då förundras jag och njuter ljuset.

Vid halvniosnåret, då har jag för avsikt att sticka, men ser mest på Babel.

Vid halvtiosnåret, då blir det några sidor lästa i min bok.

12 kommentarer:

  1. Vilken konstfärdig knut sonen fått till!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blir en fiiin dag där nere! Jag är tillbaka i Dalarna men bara tillfälligt, kommer snart hem igen och då får vi få till en träff tycker jag. :-)
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. En heldag med karate! Hoppas träningsvärken (om den kommer) blir lätt och snabbt övergående!

    SvaraRadera
  4. Rejäla knopar där!
    ..och ni har rört på er mer än mig misstänker jag.

    SvaraRadera
  5. Måtte sonen aldrig börja med karate, jag känner genast att det inte är min grej... och absolut inte pappans.

    Förra året tog rådjuren såväl krokus som tulpaner. I år var de förvisso i vår trädgård hela vintern och sov inte sällan under våra äppelträd, men nu har jag inte sett dem på ett par månader och alla blommor har fått vara ifred.

    SvaraRadera
  6. Karate ....., men tränar du också, eller har tränat tidigare?

    SvaraRadera
  7. Nydelige bilder, jeg tror dere har hatt en flott søndag :)

    SvaraRadera
  8. 75 spänn för att parkera är lite av ett rån!
    Det dyraste jag parkerat (utom på långtid flygplats) var 92kr i Örebro för 4år sedan eller nått! Inte klokt :)

    SvaraRadera
  9. Haha, många lärare som spelar golf verkar det som. :P Stötte på flera av mina gamla lärare under denna helg när jag jobbade... Men ett kul jobb och golfspelare är himla trevliga! :D

    Vilken kul dag med massa träning och motion av olika slag. Hoppas du slipper alltför mycket träningsvärk idag. :P

    SvaraRadera
  10. Oj, 1 bild i timmen. Kanske ska prova det nån ledig dag? Fast jag lär nog glömma bort det efter ett par bilder, och så vips har det gått flera timmar... Fniss!

    SvaraRadera
  11. Jag får träningsvärk bara av att titta på bilderna! Ungar har ju så förskräckligt mycket energi - när de vill.

    SvaraRadera
  12. En härligt nyttig söndag. Skönt att du hann med lite vin också bland all träning... 😉

    SvaraRadera