söndag 4 oktober 2015

En söndag, och heja mig!

Jag bakar bullar, goda bullar, firar dagen, med mycket kardemumma, extra smör och äkta vanilj, istället för något så tråkigt som den brunaste kanel.

Tejpar på eftermiddagen min brutna lilltå, trär på mig löparskorna, springer mig vilse, tvingas till många extra kilometrar, i ett elljusspår, på en liten centralort, nära mig och mig stora son.

Firar ikväll ett stordåd, i det där spåret, där jag lubbat ifrån, i min fantasi, tänkta mördare, våldtäktsmän och vilda djur, i en hastighet bra mycket bättre än vad jag någonsin hade önskat och trott mig om, med rött vin i glaset, och Babel på teven!




2 kommentarer:

  1. Åh heja dig! Jag tänker ofta att jag måste börja ut och springa. Men just den här dagen passar liksom aldrig. I morgon känns alltid som en bättre dag att börja på.

    SvaraRadera
  2. Heja dig! Och Babel var så bra igår!

    SvaraRadera