måndag 24 juli 2017

En julisöndag i bilder

Det är åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen!

Vid midnatt, då dricks det här ett gott glas rosé. Äntligen semester, lov och lite ledighet!

Vid ettsnåret, då ser jag på Gifta på låtsas. Som att jag inte har sett den filmen, flera gånger, förut?

Vid åttasnåret, då är det dags att skölja ögon, spraya näsan, och fylla på kroppen min med antihistamin. 


 Vid niosnåret, då tänker jag att ägg och majonnäs är menade för varandra.

Vid tiosnåret, då ser det hoppfullt ut över nejden. Precis över oss är det mörka moln som släpper ett mycket lätt litet sommarregn.

 Vid elvasnåret, då klipper han, igen.

Vid tolvsnåret, då kan jag ha hittat min tappade sticklust!

 Vid ettsnåret, då har jag fikat gott i trevligt sällskap, och inhandlat garn.

Vid tvåsnåret, då vill han absolut inte ta undan sin nya tvättställning. Har man egen tvättmaskin, så har man!

 Vid tresnåret, då tycker han att jag kan åka hem till mitt.

Vid fyrasnåret, då har jag tagit över gymmet på den lilla centralorten, och...

Vid femsnåret, då har jag äntligen fått min sticklust åter!


Vid sexsnåret, då åker de på bio, och jag är för en gångs skull alldeles ensam hemma. Det skålar jag för, tillsammans med eken, i rosé!

 Vid sjusnåret, då lyssnar jag på en stickpodd under tiden som jag stickar på bron.

Vid åttasnåret, då är det här mörkt, och motljus.

Vid niosnåret, då stickar jag på en babykofta.

Vid tiosnåret, då stickar jag på en (gorillalång!) ärm.

 Vid elvasnåret, då läser jag några sidor i min bok.


Vid midnatt, då ser jag på något obekant och nytt. Mord ingår!

16 kommentarer:

  1. Skönt med semester. Jag avslutar min nu och i morgon är det dags för att släppa de andra på ledighet :D

    Den filmen är sedd några gånger :D

    Ha en toppenfin dag! På återseende!

    SvaraRadera
  2. Tittar in på din dag. Själv har sommarlov med barnen, så jag är ledig ännu bra länge. Tittar i igen seare

    SvaraRadera
  3. Skönt du fått dig lite ledigt nu!
    Slut på detta för mig i morgon.

    SvaraRadera
  4. Tittar förbi din morgon :)

    https://pylonofthepit.wordpress.com/2017/07/23/efit-190723/

    SvaraRadera
  5. Vissa filmer kan man se hur många gånger som helst. Min favvo är Grease :-)

    https://auroraaurum.wordpress.com/

    SvaraRadera
  6. Grattis till semestern! :)

    SvaraRadera
  7. Tittar in på din fm. Skönt med semester. Är min sista vecka nästa vecka.

    SvaraRadera
  8. God förmiddag.
    Hoppas du får en riktigt skön semester med så lite pollen i luften det bara går.

    SvaraRadera
  9. Lite sommarregn längtar jag efter

    SvaraRadera
  10. Här behöver vi inga fler sommarregn. Tycker det har regnat för hela sommaren och hösten redan.

    SvaraRadera
  11. Tittar förbi på resten av din dag innan jag sticker ;-)

    SvaraRadera
  12. Finurligt namn på stickpodden!

    SvaraRadera
  13. Härligt att sticklusten kommmit tillbaka!

    SvaraRadera
  14. Snacka om sticklust - hur många stickningar håller du på med samtidigt?

    SvaraRadera
  15. Grattis till återfunnen sticklust 😊 Här har vi inte klippt gräsmattan på länge. Det finns knappt ett grönt grässtrå kvar. Lite regn skulle sitta fint...

    SvaraRadera
  16. Tack för titten, det var en lång och händelserik dag

    SvaraRadera