fredag 23 mars 2018

En marsfredag i bilder

Det är åter dags för mig, och många andra, att ta Ett Foto I Timmen!

Vid sjusnåret, då ligger jag kvar i sängen, hör familjen morgonstöka på nedervåningen, och läser de sista sidorna i min bok. Njuter av det att vara kompledig!

Vid åttasnåret, då ställer jag undan den nyss uppackade väskan uppe på garderoben.

 Vid niosnåret, då påskpyntar jag lite. Ris har jag ännu inte skaffat!

Vid tiosnåret, då äter jag mellanmål, och njuter av en alldeles perfekt avokado.

Vid elvasnåret, då tänker jag att den där gulliga kycklingen kanske borde få bo hemma hos han som en gång gjorde den, men ändrar mig nästan omedelbums. Jag älskarn!

Vid tolvsnåret, då ger jag mig ut på projekt vardagsmotion. Less på att promenera undrar jag om skitknät snart skulle kunna hålla för lite korta intervaller?

Vid ettsnåret, då är jag hemma igen. Rejält öm i knät...

Vid tvåsnåret, då är vi och handlar på den lilla centralorten, och jag glömde alldeles bort det att fotografera. (Bilden är tagen strax efter, då jag uppdaterar mig på något som jag samtidigt gjorde där... Jag är "sååå himla pinsam" i elvaåringens ögon!)

Vid tresnåret, då tar jag fram kött, förbereder en sallad och ett kryddsmör.

Vid fyrasnåret, då blir det årspremiär för det att stanna upp en stund i kvällssolen på bron. (Notera att vi inte dricker Hof!)

 Vid femsnåret, då äts det här, för oss, en tidig middag.

Vid sexsnåret, då har lillkillen skjutsats till ungdomsgården för fredagshäng. 

Vid sjusnåret, då blandas det här pulvermix i laktosfri gräddfil.

Vid åttasnåret, då har vi hämtat honom hem, och jag ska tag i det där med virkning, igen...

 Vid niosnåret, då gäller endast Skavlan och chips med dipp!

Vid tiosnåret, då är jag självkritisk. Varför väljer jag mönster med en virkad kant?

Vid elvasnåret, då läser jag, åter, några sidor i min nya bok. 

20 kommentarer:

  1. Jaha, var det Efit idag ., det missade jag och för en gångs skull hade jag kunnat vara med. Rackarns! Nåja, jag får anteckna noga till nästa gång. Synd för dig med knät. Är det motion som ska fixa det hela?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Icke! Knät behöver rehab och eventuellt operation...

      Radera
  2. Så skönt med ledig fredag! Mindre skönt med knät. Kaffe och stickning nästa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ledig fredag, det borde man alltid ha! :) Stickningen fick vänta till kvällen.

      Radera
  3. Jobbigt med ett ömmande knä. Jag borde verkligen komma igång med att promenera igen, eller träna överhuvud taget men det finns alltid ursäkter. Behöver lite muskler så jag får nog skriva in träning i kalendern för att komma igång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är drottningen av ursäkter när det gäller träning! Monsterinfluensan gjorde mig dock riktigt rädd... Jag måste komma mig i bättre fysisk form.

      Radera
  4. Hoppas knät mår lite bättre nu efter vila
    /Annika
    https://auroraaurum.wordpress.com/

    SvaraRadera
  5. Härligt med en ledig fredag! Hmm jaa, påskpynta borde man kanske göra litegrann... ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pynt är bra för att komma sig i rätt stämning. Glad Påsk!

      Radera
  6. Ahh.. härligt läsa "på bron" :)
    Vad heter det annars liksom!

    SvaraRadera
  7. Åååh den maten ser god ut, och dippen också Haha!

    SvaraRadera
  8. Härligt med en ledig fredag

    SvaraRadera
  9. Härligt med en ledig fredag

    SvaraRadera
  10. Hej :)

    Kikar in din dag.
    Gött att vara ledig :)
    Usch då har du problem med ditt knä, inge skoj de inte. Hoppas det ger med sig snart.
    Härligt att påskpynta :)

    Mmm gott med chips o dip :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera