söndag 24 juni 2007

Vad gör du på fritiden?

Fick den frågan idag, och visste inte vad jag skulle svara. Jag har ingen fritid, och just nu inte ens någon egen tid. Förut läste jag mycket, målade, och tog mig hjälpligt fram på en gitarr. Jag renoverade, pysslade, fixade i trädgården, och spenderade mycket tid tillsammans med mina vänner. Nu jagar jag barn, förflyttar mig mellan diskmaskinen och tvätten, och när sena kvällen kommer så sjunker jag tungt ner i tevesoffan. Det känns som att jag bara har måsten och borden i mitt liv, och att de helt och hållet har tagit över. Agendan är fulltecknad av saker som jag inte har valt, och orken till att välja därefter finns inte.

Bestämde mig efter att ha skrivit det där ovan, att det var dags för förändring. Jag vill verkligen ha tillbaka den kreativa livsnjutaren, den glada Kattis. Varje dag ska jag göra något som jag själv har valt att göra, något som gör mig lite extra glad.

1 kommentar:

  1. Nyfiken som jag är undrar jag hur det gick? Gör du något varje dag som gör dig extra glad?

    SvaraRadera