torsdag 29 oktober 2009

Fortbildning

I väntan på att bli fortbildad inom skolans värld och lärandets processer, funderar jag mest på en helt annan typ av fortbildning.

I somras köpte jag mig en Stylish dress book via Yes Asia, fylld av mönster till ljuvliga plagg, och jag planerar nu att sy upp dem alla, då de helt är i min smak och i mitt tycke. Saken är bara den att jag ännu inte kan sy, annat än slarvig och hastig raksöm!

Jag gör mig stora virkplaner, men kan i dagsläget inte virka annat än mormorsutor. Har en hel låda ståendes, med färdiga rutor i finfint garn, som ska bli både väskor och börsar så snart som jag bara har lärt mig det där med virkandets grunder och kan få ihop dom på något vis.

De här garnerna väntar på ljuv förening! Den är nu bara ett halvt hekto bort. Ska försöka mig på att virka en kant på den enkla rätstickade sjalen, så en fortbildning i virkning känns därför som högst aktuell och mycket nödvändig. (Den vackra virknålen, som är tänkt att förgylla min lärandeprocess, den har jag köpt av Karin i Granhammar.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar