måndag 19 oktober 2009

Högersväng

När man är så där superduperstressad, så där så att hjärnan snudd på kokar av överhettning, då hänger man lätt upp sig på fullständiga oväsentligheter. Idag har jag allvarligt oroat mig för min bil!

Det slog mig nämligen imorse att jag nästan enbart svänger åt höger. Under en normal arbetsvecka svänger jag åt vänster endast tiotalet gånger, och då svänger jag ändå ganska så mycket då jag pendlar till jobbet och hämtar på dagis. Vad händer då med styrningen, däcken och övriga delar (som jag dock inte kan namnge) på min så högt skattade lilla bil!

2 kommentarer:

  1. Men du svänger väl vänster i rondellerna...

    SvaraRadera
  2. Jag svänger enbart åt höger i rondellerna. Det närmaste jag kommer en vänstersväng i dessa, det är möjligtvis då jag rätar upp ratten min!

    SvaraRadera