onsdag 7 september 2011

Alla dessa val

Jag blir alldeles matt av alla dessa val som jag ständigt ställs inför, det att måsta välja, och håller mig därför till de el- och telefonbolag som jag alltid har haft. (Jag hotar dock om byte för att pressa priset!)

Nu när vi bestämde oss för att inhandla två stycken täcken så fanns det oändliga varianter att välja bland. Det blev inte bättre av att vi samtidigt kostade på oss nya resårbottnar och nya kuddar. Vi har valt efter konstens alla regler, övervägde länge material och funderade över våra sovställningar. Vi resonerade kring kroppstemperatur, och individanpassade det hela. Ikväll har vi försökt att reda ut vad som hör till vem, komma fram till vem som egentligen valde vad, och märkpennan har brukats flitigt. (Hur sjutton håller man sedan reda på allt detta i dubbelsängens villervalla?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar