onsdag 23 april 2014

Det är alls inget vidare!

Jag är som mellan två strumpstickningar, plockar fram garn, letar mönster, men kommer mig inte till ro, och igång. Måste nog lära mig Magic Loop, byta patron i min skrivare, alternativt ladda ner en för ändamålet lämplig app, och till det kommer jag inte till skott. Hade jag kanske förresten inte en sjal på gång? Jag ids inte!

Funderar på det att inte skicka med min Gustav någon tv till boendet, det som vi hoppas på att få besked om, snarast, så att han i alla fall någon gång tar sig ut till de gemensamma lokalerna, där en sådan finns, umgås med andra, inte är ensam, förhoppningsvis. Måste kontakta vår vårdcentral, och skriva in honom där, det blev plötsligt även det en uppgift för mig, ytterligare att göra. Aktivitetsersättningsansökan, hur går det egentligen med den, handikappsersättning vid förlängd skolgång att säga ifrån, eller inte, tandvårdskort och det att vara en god man, eventuellt bostadsbidrag, hur blir det med det, och sådana saker? Studentmössa och kostym, transport om mottagning! Vad har jag nu glömt?

Grubblar på jobbet, skjuter saker framför mig, samlar på hög.

3 kommentarer:

  1. Sunday Swing som jag stickar nu är ett enkelt men kul mönster. :-)

    Hu ja, jag f a t t a r inte hur du orkar. Jo man gör väl det när man måste, men ändå. KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Å, du milde tid!! Håll ut!

    SvaraRadera
  3. Herregud! skriv upp det du måste komma ihåg. Jag måste det, annars försvinner allt i den allmänna förvirringen.
    Styrka!!!

    SvaraRadera