onsdag 30 april 2014

Varför bråka om saken?

Några flickor i årskurs nio piffar till sig inne på toaletten efter dagens sista lektion, fnissiga och glada, fulla av förväntan, ska åka ensamma till den stora staden, alldeles Valborgsrusiga. (Tack och lov, dock, ännu, inte det minsta berusade!)

Här hemma, här deklarerade någon redan igår, att någon tråkig brasa, det betackar han sig minsann för! Någon annan lär ikväll, efter praktik på den dagliga verksamheten, inte lämna sitt rum. Han ska ju sluta och flytta!

Någon vill fira in våren med enbart pommes och Coca-Cola. Någon annan vill äta ris och korvstroganoff, det bästa som han vet. 

Vilka är vi att bråka om saken? Vår garanti för en trevlig kväll, med aningens spretig middagsmeny!

3 kommentarer:

  1. Nä varför bråka om saken.Skönt att de är hemma en sån här kväll tänker jag. :-)

    Min äldste är garanterat ute på galej,han är ofta det. Den nyblivne 17-åringen är, tack och lov, än så länge helt oitresserad av sånt.

    SvaraRadera
  2. När de blivit myndiga och flyttat har man inte längre stenkoll, om de inte som 2/3 av min barnaskara ringer och talar om vad de ska göra ikväll.
    Den äldste ska fira valborg med vegansk meny med 2 kamrater och lite belgisk öl. Den yngste ska spela brädspel med 3 kamrater och klämma några öl. Vad mellan tänker sig har jag ingen som helst koll på.
    Själv ska vi fira Valborg och vår 32-åriga förlovningsdag med god mat, goda, dyra ostar och lite bubbelvin.
    Trevlig Valborg!

    SvaraRadera
  3. Och jag minns när min AP, kanske femton år, ringde från Gbg där hon var på klassresa och frågade om det var okej att hon drack några öl ,-)

    Valborg här firades i total stillhet. Frånsett Champions League då.

    SvaraRadera