tisdag 29 juli 2014

Att skrota runt

Någon deklarerar tidigt, högt och tydligt, att idag tänker han minsann, absolut inte, ställa upp på något av mina alla ärenden och måsten. Han har nämligen för avsikt att nu enbart vara hemma, spela sina spel och leka med sitt LEGO, eventuellt, möjligen också, hänga lite tillsammans med sin allra bästa kompis.

Tvättmaskinen går, jag plockar undan, funderar på bra förvaring för alla laddare som här ligger överallt och skräpar, ringer ett samtal gällande Gustav, bestämmer mig för att beställa minst tre par barnskor på nätet, tittar till plantorna i växthuset, tar mig en påtår, till, packar upp mina necessärer, skriver en lista, skjuter på det att rensa i garderoberna, inser att jag återigen är utan någonting på stickorna mina, att alla böcker är lästa, men att jag har en veckas sommarprat att lyssna till. 

4 kommentarer:

  1. Han låter som en Mycket Bestämd Liten Herre :)
    Jag undrar jag vem han brås på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte bara låter som! Jag brukar skylla sådant på pojkarnas fäder... ;)

      Radera
  2. Och det kan man väl med all rätt få önska på sitt sommarlov.

    SvaraRadera