lördag 18 april 2015

En aprillördag i bilder

Idag är det åter dags för mig, och många andra, att ta Ett Foto I Timmen!

Vid halvåttasnåret, då är jag på sädesärlespaning i trädgården, men...

Vid halvniosnåret, då sätter jag ett plåster på överarmen och sörjer mina ickeprillor. 

Vid halvtiosnåret, då har jag för avsikt att röra på "de stora muskelgrupperna".

Vid halvelvasnåret, då har jag haft en nära-döden-upplevelse, och undrar varför just jag aldrig kommer till det där stadiet som sägs vara så härligt och skönt. Jag hatar att springa!

Vid halvtolvsnåret, då är jag klädd och klar.

Vid halvettsnåret, då befinner jag mig på den lilla centralorten, hämtar bland annat stor son på det särskilda boendet.

Vid halvtvåsnåret, då tänder vi på.

Vid halvtresnåret, då dukar vi upp en buffé.

Vid halvfyrasnåret, då sitter vi fortfarande till bords. Även barnen!

Vid halvfemsnåret, då är det här dags för desserten.

Vid halvsexsnåret, då njuter födelsedagsfiraren.

Vid halvsjusnåret, då blir det ute plötsligt rått och kallt.

Vid halvåttasnåret, då dricks det här (ytterligare glas) vin.

Vid halvniosnåret, då lånar han min dator.

Vid halvtiosnåret, då ger vi oss på ostarna, kexen och marmeladerna.

Vid halvelvasnåret, då läser jag några sidor i min bok.

...och vi har varit långt ifrån ensamma här, trots att det nu ser ut så på bilderna!

8 kommentarer:

  1. Jobba på!
    Säger han som helst springer men som inte blivit av på över 11år nu.

    SvaraRadera
  2. Hahaha .., gapskrattar åt Mickes kommentar ,-)

    SvaraRadera
  3. Flotte bilder! Jeg hadde min tredje joggetur på minst fem år i går, og følte akkurat som du ;) Hilsen Anette :)

    www.anettesbokboble.com

    SvaraRadera
  4. Skönt att du bara var "nära" döden. Jag avskyr också att springa, men tränar med "kraftpromenader" (power walks)

    SvaraRadera
  5. Det där med att jogga, slutade jag med för si så där 30 år sedan :D Det gav mig inget annat än huvudvärk..

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Älskar din uppsyn, din insikt och din kommentar till
    Halvelvabilden!
    Precis så känner jag mig när jag försöker mig på det där med att jogga...

    SvaraRadera
  7. Haha, precis exakt så när det gäller joggande. Bara bluff och båg ;)
    Men då och då får jag ett infall. Just nu har jag exempelvis pratat i flera dagar om att jag ska jogga i allafall ett varv på elljusspåret här intill... synd bara att jag inte har några bra kläder att jogga i... Mycket synd...

    SvaraRadera
  8. Hej, duktiga dig som springer fast du inte njuter av det. Jag har aldrig gillat den motionsformen, hellre dans eller simning. Tack för titten på din dag

    SvaraRadera