fredag 3 april 2015

En långfredag i bilder

Det är åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen! Fler som gör samma sak, just idag, det hittar man här.

Vid sjusnåret, då skiner solen och fåglarna kvittrar. Själv har jag ett helt annat morgonhumör!

Vid åttasnåret, då är det till att morna sig i morgonsoffan, tillsammans med kaffe, utläst bok och internet.

Vid niosnåret, då tar jag tag i dagen.

Vid tiosnåret, då lägger jag in sill.

Vid elvasnåret, då bjuder livet på vardagsrealism.

Vid tolvsnåret, då öser jag grädde på frestelsen.

Vid ettsnåret, då rullar jag köttbullar.

Vid tvåsnåret, då äter jag godis.

Vid tresnåret, då tar vi årets första i solen på bron.

Vid fyrasnåret, då ska det här rullas luftade segel.

Vid femsnåret, då äter vi finfin filodegspaj med spenat, knaperstekt bacon och fetaost.

Vid sexsnåret, då kokar jag fond.

Vid sjusnåret, då försvinner solen bakom dungen.

Vid åttasnåret, då förlorar jag mig i Kajsa Grytt.

Vid niosnåret, då smörjer jag händerna mina.

Vid tiosnåret, då försöker jag att hitta min sticklust med hjälp av ljuvligt garn.

Vid elvasnåret, då har jag för avsikt att ta tag i årets "Påskekrim", men en motvillig åttaåring, mycket kvällspigg sådan, vill annat, lyssna på, och marschera till, Stars and stripes forever, med Mupparna, på YouTube, så...

10 kommentarer:

  1. Kikar in på din morgon. Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kikar in på din morgon. Tja morgonhumöret kan vara rätt grått här med ibland. Kaffe piggar alltid upp :-)

    SvaraRadera
  3. Kollar in början på dagen.
    Själv har jag skjutsat lite folk.

    SvaraRadera
  4. Vad jag längtar tills Kung Bore släpper taget om oss! Vill ha RIKTIG vår NU!!!

    Kommer igen senare.

    // Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Ja, men det ser ju ut som en trevlig dag det här!

    SvaraRadera
  6. Men, skål på er. Tog mig förra årets sista jultuborg i solen idag, jag med... 😉

    SvaraRadera
  7. Mycket mat som det anstår en långfredag! Glad påsk!

    SvaraRadera
  8. Har varit här och tittat på hur din långfredag såg ut. Glad Påsk!

    SvaraRadera
  9. En händelserik långfredag! Hoppas ni får en härlig påsk med all den goda maten!

    Tyvärr glömde jag av EFIT och tog bara två bilder på morgonen ��

    SvaraRadera
  10. Missade helt EFIT den här gången eftersom jag inte gjort någon påminnelse på vilka dagar som gällde i april. Nu ska jag lägga in kommande dagar så att jag kan vara med nästa gång.

    SvaraRadera