torsdag 5 november 2015

En novembertorsdag i bilder

Idag är det åter dags för mig, och många andra, att ta Ett Foto I Timmen!

Vid halvsjusnåret, då är det nu egentligen på tok för mörkt för att bara tittochtryckfotografera!

Vid halvåttasnåret, då uppmanar han mig minsann, att inte köra mot något. (Det är Volvon han är rädd om!)

Vid halvniosnåret, då önskar jag att jag kunde visa er bra bilder på det här charmtrollet!

Vid halvtiosnåret, då har jag faktiskt hunnit med det att fika, och är på väg till min nästa lektion.

Vid halvelvasnåret, då arbetas det med form och skapas gipsfigurer.

Vid halvtolvsnåret, då hämtar jag några utskrifter i kopieringsrummet, under tiden som gårdagens ugnspannkaka snurrar runt i micron.

Vid halvettsnåret, då pratar jag om parafraser.

Vid halvtvåsnåret, då handlar det om offentlig konst.

Vid halvtresnåret, då småspringer jag mellan salen och arbetslagsrummet.

Vid halvfyrasnåret, då arbetas det med film, vilket inte riktigt framgår av bilden.

Vid halvfemsnåret, då sladdar jag in på fritidsparkeringen.

Vid halvsexsnåret, då är det ju det där med veckans alla samlade läxor...

Vid halvsjusnåret, då erbjuder matkassen vår såväl rödspätta, kycklingklubbor som finaste rostbiffen. Familjens samlade ork, den erbjuder dock något helt annat!

Vid halvåttansåret, då planerar jag nytt kring färglära, vilket egentligen tillhör tidigare årskurser.

Vid halvniosnåret, då sköter jag mitt uppdrag som skolans kulturombud.

Vid halvtiosnåret, då önskar jag att tid och ork för stickning fanns.

9 kommentarer:

  1. Verkligen novembermörkt både när du går upp och när du kommer hem! Tur att charmtrollet och alla färger på jobbet piggar upp lite!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även jobbet känns för tillfället novembermörkt. Tyvärr!

      Radera
  2. Jag, som är totalt okonstnärlig, tycker att det är fascinerande vad mycket man kan göra på bildlektioner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skolämnet bild är ju numera ett kommunikativt ämne.

      Radera
  3. Klart man ska vara rädd om Volvon ;)

    SvaraRadera
  4. Takk for titten! For en fin og hektisk dag du har hatt!

    SvaraRadera
  5. Inne å kikar på din dag! Dina bilder är alltid så vackra.

    // Kram

    SvaraRadera
  6. Och jag missade - som oftast -. Och tänk, om man hade fått vara elev när ämnet bild är nånting helt annat än bara det vi gjorde.

    SvaraRadera
  7. Men vilka långa arbetsdagar du har. Hur ska lärare orka bemöta sina elever med glädje och lust till kunskap? Speciellt just i november.

    SvaraRadera