tisdag 3 juli 2007

Beroende

Jag ska inte skriva om vare sig alkohol, droger eller sex, och förtydligar att jag snarare ser min stora konsumtion av cocacola och general portion som enbart laster i livet.

Jag är beroende av andra människor, människor som jag inte känner. Jag är beroende av att dom gör sitt jobb, och att dom hjälper min stora pojke med det som han behöver. Jag kan hoppas på att dom visar honom omsorg, och att dom möter honom med respekt. Jag kan önska...

Många har gjort så mycket mer. Vi har mött änglar! Pedagoger, assistenter, taxichaufförer, städerskor, bespisningspersonal, grannar, medmänniskor, alla har de öppnat sina hjärtan, och dom har tagit emot honom precis just där. Den här gången var det en Magnus, en Sofi, en Joakim och en Petra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar