söndag 22 juli 2007

Just ingenting alls

Jag tyckte inte att jag hade gjort något särskilt idag, just ingenting alls faktiskt, men så började jag att summera min söndag. Jag har läst både morgontidningen och kvällstidningen riktigt ordentlig, hunnit med ett månadsmagasin och en halv bok. Jag har kokat flera litrar saft och snoppat fem kilo krusbär, serverat ett antal mellanmål och lagat kvällsmat. Jag har hämtat Gustav på Korttids och jagat efter blomster på tre plantmarknader. Jag har gjort högsommarfint i tre krukor och två blomlådor, spelat dataspel med Gustav och kört med bilar tillsammans med Viktor, sett på nyheterna och sporten, skakat välling, läst sagor och bjudit på kvällsfika... Återstår bara just ingenting alls av den här dagen, men än att få pojkarna i säng, se den norska dokumentären på tvåan, läsa en liten stund och ge P en godnattpuss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar