lördag 13 juni 2009

Bird's Eye Shawl


Det var tur att jag inte visste bättre, att mönstret kanske inte direkt var lämpat som första spetsstickningen (Om det nu är så som det kallas!), för då hade det nog inte blivit någon sjal. Nu bestämde jag mig för att det skulle gå, och efter att ha repat upp sisådär en sju-åtta gånger, och efter att ha svurit högt och ljudligt ett otal gånger, så är den färdig. Jag gillar den skarpt, och ska absolut sticka mig en till.

Mönster: Det hittade jag här.

Garn: Malabrigo Lace i färgen Glazed carrot.

Stickor: 4mm

Gjorde som de gör på alla fina stickbloggar som jag läser i smyg, och hängde upp mitt färdiga alster i en buske. Kanske gör man det för att få ett juste ljus i bilden, eller kanske gör man det för att det är svårt att få till ett självporträtt då man är iklädd en sjal? Jag har ingen aning!

2 kommentarer: