söndag 14 juni 2009

Kollo

Han har väntat på det i snart ett år, sedan sist det begav sig, och imorgon är det dags. Gustav ska åka på Kollo! Jag tvättar och torktumlar kläder, namnar hygienartiklar och andra saker som ska med, funderar på hur det ska gå samtidigt som jag grubblar över hur vi ska rymmas med allt som plockas fram i väskorna. Hela 10 nätter ska han vara borta, och trots att jag vet av erfarenhet att KFUM gör ett jättejobb med att anordna koloniverksamhet för ungdomarna i särskolan, och att ledarna varit jättefina och superduktiga på alla sätt och vis, så kan jag inte låta bli att oroa mig en aning. Gustav? Han tänker bara på "brudarna".

1 kommentar:

  1. Vilken läskig tanke - att ha en tonåring som åker på läger! Men det är klart att det går bra! Med brudar och allt...

    SvaraRadera