måndag 13 juli 2009

Dåliga samveten

Efter klädkammarsrensningen fick jag blodad tand, och beslöt mig för att ta tag i några av mina dåliga samveten. På väg till apoteket, för att hämta ut nya medikamenter, passade jag på att gå igenom skåp och lådor för att se vad som var utgånget och inte längre aktuellt, och tog således med mig skräpet och lämnade in det till dom som faktiskt kan ta hand om det på bästa vis.

Väl där beslöt jag mig för att också uppdatera vårat hemapotek och fylla på med det som saknades. Riktigt dyrt blev det, för jag dristade mig till att fråga damen i kassan vad det är som man egentligen behöver. Solskydd har vi gott om i detta hushåll, så det var väl ungefär det enda som vi inte behövde införskaffa. Nu har vi i alla fall fästingborttagare, plåster i alla dess former, sårtvätt, bedövande salva, snabbförband, medel mot diarré, mikrolavemang, lactobaciller, myggmedel, klådstillande, alsolgel, är skyddade mot nästäppa och har lindring mot hosta...

2 kommentarer:

  1. Jösses! Att bedövande salva, mikrolavemang, lactobaciller och klådstillande ingick i ett normalt hemmaapotek var en nyhet. Att ha barn på dagis har dock gett ett nytt perspektiv på tillvaron, numera skulle jag aldrig våga vara utan medel mot diarré och vätskeersättning...

    Och att bo i norrland utan myggmedel är en otänkbarhet!

    SvaraRadera
  2. Det var mycket som var en nyhet för mig också! Märkligt nog så har vi nu en rad produkter som vi aldrig tidigare har saknat, och som jag undrar över om vi någonsin kommer att använda oss av... Får väl lämna tillbaka dem då datumet passerat bäst-före! :)

    SvaraRadera