måndag 13 juli 2009

Jag ger mig inte

I alla fall inte i första taget...

Sladden till datorn har jag nu i säkert förvar, långt från väggkontakten eller någon annan strömkälla. Tårarna är torkade och vi är för tillfället sams. Bästa bältet, som Gustav hävdar att han inte kan åka utan, det är dock spårlöst försvunnet. (Saken är den att Gustav aldrig tappar bort saker som han gillar!)

Viktor, som för dagen vägrar att låta sig tituleras av något annat än "farbrorn", har kommit ur pyjamasen. Förvisso enbart för att under tiden som vi letade bältet ikläda sig en av sina andra pyjamaser. (Han hann också med att dekorera sig själv, en av sina traktorer och en ljus bordsskiva med en röd bläckpenna!)

Jag ska till Marieberg idag! Byxor som sitter uppe av sig själva ska därför letas fram ur garderobens mörka vrår, sedan förhandlas på, pyjamasen ska av och lillpojken ska tvättas, om det så är det (näst) sista som jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar