lördag 25 februari 2012

En/Ett i timmen

Det är dags för EFIT, att ta Ett Foto I Timmen, och i vanlig ordning hittar man deltagarna här.

Vid elvasnåret väntade jag in upplösningen på Tyst vittne, och vid midnatt då satt jag där än.

Vid tiosnåret byter jag kanal.

Vid niosnåret tar jag med mig vinet och min stickning till ett soffhörn.

Vid åttasnåret tar jag en bild på P, som i sin tur tar en bild på maten med sin iPhone. Kom det fenomenet med Facebook?

Vid sjusnåret har jag fått i uppdrag att färdigställa våra sedvanliga Tapas. Vi som förundras över att människor omkring oss äter tacos vareviga fredag!

Vid sexsnåret får alla i hushållet pigga-på-sig-presenter av P

Vid femsnåret har jag fått upp farten, och kommit på att jag måste ha knytband.

Vid fyrasnåret stjäl jag till mig ett kapitel i min bok, samtidigt som jag agerar toalettvakt.

Vid tresnåret dricker jag eftermiddagskaffe, mäter och nålar.

Vid tvåsnåret har jag klippt till, och funderar på om jag verkligen har trätt symaskinen riktigt rätt.

Vid ettsnåret mår han gott framför sina YouTube-klipp, och vill inte längre svara på fler frågor kring sin hälsa.

Vid tolvsnåret blir det makaroner och korv till lunch, för de som vill ha.

Vid elvasnåret funderar jag på huruvida dagens ändrade planer ska leda till en ny gardin i det där fönstret, eller inte.

Vid tiosnåret kombinerar jag grötfrukosten med förmiddagsfikat.

Vid niosnåret har jag med mig honom hem, ganska så pigg och alert, med förmodade bråckbesvär. Vi möts i dörren av en lillebror med feber.

Vid åttansnåret kör jag på tok för fort på väg in till Gustavs korttidsboende. Han har ramlat ihop av smärtor på golvet, kallsvettandes och mycket ledsen.

Vid ettsnåret har han precis somnat, mitt i en långdragen utläggning kring hur mycket han har saknat sina gosekuddar och anledningarna till varför han valde att inte ta dem med sig till Sälen.

Vid midnatt tappar jag en massa maskor, och det med flit och mening.

16 kommentarer:

  1. Kikar in din dag så här mitt i natta :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  2. Godmorgon kollar in dina första EFIT-bilder, kommer tillbaka senare

    SvaraRadera
  3. Innom og titter på bildene dine:) Ha en fin dag!
    Klem fra Lillebølla

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Inne och kikar på din EFIT!

    Hoppas att du får en fin dag! Lycka till med gardinerna!

    Mvh Therese

    SvaraRadera
  5. Usch, jobbigt med sjuka barn, hoppas de kryar på sig fort båda två!

    SvaraRadera
  6. Spanar in din dag.

    Vad fint ditt kök är! *dreglar*

    SvaraRadera
  7. Hej
    Kikar in på din efitdag
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kollar din EFIT. Stackars Gustav..
    Va fnt du stickar...eller virkar.Jag kan inte se skillnad. (generad) Men det är fint..

    SvaraRadera
  9. Nej, jag äter inte heller tacos varje fredag. Idag blev det hamburgare! :P Händer dock nån gång ibland att det blir tacos som fredagsmat.

    SvaraRadera
  10. Jobbigt med sjuka barn....

    Roligt att byta gardin. Ännu roligare när man syr dom själv :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  11. Kikar in igen för att se resten av din dag, vad mysigt med tapas på kvällen, nej tack till tacos, det känns lite löjligt ;-) på 80talet var det räkor o vitt vin
    Ja tack vi hade en trevlig kväll trots allt

    SvaraRadera
  12. Vilken charmig berättelse om en dag med många känslor! Och gott såg det ut med tapas! Vi brukar göra plockbord ibland, det uppskattas av alla men kan inte riktigt kallas för tapas.

    SvaraRadera
  13. Tittar tillbaka på din dag.
    Kan berätta att jag tittar förbi här ganska ofta.
    När det gäller knappar så är det så att min mamma slängde aldrig ett plagg utan att ta bort knapparna först......och det har jag ärvt.......hennes knappsamling och att inte slänga nåt utan att ta bort knapparna först.

    SvaraRadera
  14. Tittar på din efit. Niceville är en av de böcker som jag älskade att läsa; jag ville inte att den skulle ta slut :-)

    Vi äter inte heller tacos så ofta (knappt en gång varje månad, efter önskemål från barnen), men känner väldigt många som har det som stående fredagsmiddag.

    SvaraRadera
  15. Hoppas att ni alla är friska nu :)

    SvaraRadera