lördag 4 februari 2012

Februarilördag i bilder

Denna lördag i februari tar jag, tillsammans med många andra, ett foto i timmen.

23:15 har han just precis somnat, berättandes om att vi alla minsann har ett korttidsminne och ett långtidsminne.

22:15 tittar vi på en ganska så trevlig lördagsunderhållning.

21:15 har Viktor just mobilröstat. Själv föredrog jag Dead by April.

20:15 skakar den ene av killarna i hushållet som är vaken rumpa tillsammans med Sean Banan, den andre avstår.

19:15 har Gustav gått och lagt sig, och jag sitter med en stickning utanför hans rum. Gustav som låter oss leva med Melodifestivalen året runt. Gustav som under sina första sexton år sov ungefär sex icke sammanhängande timmar per dygn. Han är riktigt trött!

18:15 äter vi middag. 

17:15 öppnar jag paketen som levererats till en bensinmack nära oss.

16:15 skakar jag en matta på bron, och förundras som alltid av utsikten.

15:15 tänker jag att vi verkligen måste återerövra det här rummet, men skjuter både på det och på städningen av det till morgondagen

14:15 lämnar jag basen för att proviantera. 

13:15 försöker jag att få en glimt av skidskyttet som utspelas bakom ett parti Ninjago. 

12:15 byter jag lakan i motljus. Min assistent leker kuddkrig.

11:15 städas det noga i Gustavs rum. Själv är han arbetsledare, pekar på det som behöver göras, och är sedan fullt upptagen vid datorn.

10:15 har P fått assistera vid de torra stekpannorna, och de mjuka brödkakorna är redo att provsmakas.

09:15 är jag i bagartagen.

08:15 ger sig Gustav på samma frukost som han alltid intar. Två rostade smörgåsar ska det vara, med skinka på, och två glas med O'boy. Medicinen, två och en halv tablett Levaxin, fästes mycket noggrant i smöret.

07:15 ger jag mig ut i kylan för att hämta tidningen. Mycket till snö, det har vi dock inte.

01:15 ger jag upp mina försök att få sova, och påbörjar en ny bok. 

00:15 är fredagkvällens tevetablå till ända. Tvättmaskinen fylls på med sådant där som inte är akut men ändå i behov.

23 kommentarer:

  1. Ni kan få lite snö av mig, det finns på tok för mycket av det här :-)

    SvaraRadera
  2. Verkar boken bra? Jag har läst hennes två första och framför allt den första gillade jag skarpt.

    SvaraRadera
  3. Hej. Är lite nyfiken på boken du läser. Om du har kommit in i boken lite och om du har lust, kan du skriva i en kommentar till mig hur den är, det vore väldigt snällt i sånt fall.

    SvaraRadera
  4. Dom mjuka brödkakorna såg goda ut, du får gärna lägga ut receptet

    SvaraRadera
  5. Mums -här bakas det! De där burkarna du har i köket har jag alltid gillat. Från Bon Bon bestämt! Jag minns när dem lanserades, jag arbetade extra i en inredningsbutik då. Jag har inga själv - men kanske en dag så ska jag unna mig det!

    God fortsättning!
    Mvh Therese

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar utsikt du har från ditt hus!

    SvaraRadera
  7. Vilket fint hus och vilken fin utsikt ❤

    SvaraRadera
  8. Gillade oxå rockarna men fattade inte riktigt varför;-))

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Kikar in på er efitdag. Så lång å mysig ut :)

    SvaraRadera
  10. Åh, vilket vackert hus ni har! Och utsikten är helt fantastisk! Och gott har ni ätit idag också =) Trevlig EFIT dag.

    SvaraRadera
  11. Kikar in igen för att se resten av din dag.
    Sherlock spelade vi in för att kolla på lite senare, bra serie tycker jag

    SvaraRadera
  12. Mio säljer den för typ 350kr. Inte så svår att få ihop. Jag lyckades ju :)

    SvaraRadera
  13. Underbar utsikt! Är väldigt nyfiken på vad som fanns i paketet från Gudrun Sjöden :)

    SvaraRadera
  14. Du skildrar en dag som griper tag i mig. Dålig sömn, energikrävande dag. Vardag för dig, som är van. Som kanske inte sätter dig ner och tillåter dig känna efter hur trött du är. Som ändå kan njuta av stunden, av det lilla. Ser utsikten, ser humorn i tillvaron. Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  15. Tavlorna ovanför soffan, var kan man hitta sånna? Jättefina!
    Underbar utsikt!!!
    Jag höll på Loreen och Dead by April som nummer två :)
    Önskar en trevlig söndag!

    SvaraRadera
  16. Nä, Dead by April hade jag inte mycket för. :P Hade det inte varit för "growlet" som de la in då och då, så hade jag gillat dem. :P Jag vill höra vad folk sjunger! :P Nä, mina favoriter var Loreen och Afro-Dite. :) Och Sean Banan, brrrr! Har extremt svårt för den människan. :/ Om jag nu får tycka.

    SvaraRadera
  17. Trevligt att få kika in på din EFIT. Du verkar ha haft fullt upp. Mysigt.

    SvaraRadera
  18. Tack för ditt besök och din kommentar! :-)
    Vilken härlig dag ni haft. Jag hör till de där som inte skakar rumpa till Sean Banan.. mina favoriter var Dead by april och Loreen.. :-p
    Vilken härlig utsikt ni har från bron!!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Ser ut som en härlig lördag! Men jag blir nyfiken på vad det var i paketen... ;)

    / Birgit

    SvaraRadera
  20. Vilket vacker hus ni har och jag håller verkligen med dig om utsikten.
    De mjuka brödkakorna ser jättegoda ut, är de svåra att göra?

    Mvh Maria

    SvaraRadera
  21. Tack för att jag fick följa fin dag. Det såg trivsamt ut även om jag förstår att du var trött med tanke på den dåliga nattsömnen.

    SvaraRadera
  22. Oj oj oj...det var en fin och tankvärd blogg du har! Fastnade och fick läsa igenom det mesta!
    Vilken kraft och energi du har! Tack för att du så ärligt delar med dig! Ikväll har jag kommit livet ännu närmare tack vare dig blogg!

    SvaraRadera