torsdag 5 april 2012

Din och min lediga dag

Viktor pratar oavbrutet och hela tiden, precis som sin mor även på inandning:
Idag är det din och min lediga dag mamma, och Gustavs också på sätt och vis, fast han är ju på sitt det där Korttids... vi ska ha det mysigt och ha pyjamas... först ska jag leka med mitt lego en stund, och då kan du få sticka lite om du vill... du behöver inte tvätta eller städa precis just då, man måste inte det om man inte vill... vi måste inte laga någon mat, vi äter lunch på MackaDonken, och du vet hur många kycklingbitar som jag vill ha, jag nöjer mig inte med bara fyra...vi måste inte cykla något, kanske bara en stund på din cykel, i alla fall inte träna på något som jag inte vill... vi ska bara ha det mysigt idag mamma, eller hur, jättemysigt hela tiden... vi kan äta mellis på trappen om det inte blåser för kallt, eller framför teven om det är något program som jag vill se just då... vi kan se på legot på affären en lång stund, eller hur mamma, så länge som vi vill... man behöver inte duscha idag om man inte vill, eller hur, när vi bara ska ha det mysigt mamma... och sen när pappa kommer hem från jobbet...

2 kommentarer:

  1. Jag kände hur leendet blev allt bredare för varje rad jag läste. Han är ganska klok er Viktor..
    Glad Påsk!
    Hälsningar Anneli

    SvaraRadera