lördag 21 april 2012

Långsam lördag i bilder

Idag är det EFIT, och jag tar Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak, det hittar man här!

Vid 21:15, då parkerade jag mig i tevesoffan tillsammans med min stickning. Avslutar där en sannerligen trist och tråkig dag i mitt liv!

Vid 20:15, då bar jag vinglaset med mig.

Vid 19:15, då undrade Gustav om det fanns några fågelägg i den holk som han gjort i slöjden.

Vid 18:15, då dukades middagstillbehören fram.

Vid 17:15, då tog någon av oss en drink före maten.

Vid 16:15, då satte han salta pinnar i potatisskruvarna, och tänkte att sådana även skulle göra sig bra i potatismos.

Vid 15:15, då lekte han med sitt högt älskade LEGO, ännu iklädd pyjamas.

Vid 14:15, då såg jag på Linda Skugge. I bilden speglar sig både grannhuset och soffbordet.

Vid 13:15, då plockade jag fram en ny bok ur bokhyllan. (Händer märkligt nog ofta då det är EFIT!)

 Vid 12:15, då hängde jag tvätt.


Vid 11:15, då diskuterade vi vikten av att leva något hälsosammare framöver.

Vid 10:15, då var den rena tvätten vikt och klar, väntade bara på vidare transport till repektive byrå och garderob.

Vid 09:15, då nålade jag fast den där svårfotograferade koftan som endast saknar band och knappar.

Vid 08:15, då drack jag för ovanlighetens skull påste till frukostmackorna.

Vid 07:15, då hade han redan parkerat sig framför sina YouTube-klipp.

Vid 06:15, då tittade jag åt vänster innan det att jag korsade vägen till postlådan.

16 kommentarer:

  1. Skönt att ni också har lite vitt på backen. Någon rättvisa ska det vara här i världen! Det är inte bara vi skom ska ha eländet till väder!

    Det är skönt med lugna dagar!

    // Anna

    SvaraRadera
  2. Jag ser det är fler som kör med IKEA-påsarna till tvätten.. himla bra!

    Fast vika ihop går det tungt med här..

    SvaraRadera
  3. Jag har också ikea-kassar till tvätten och även om jag hängt tvätt tre gånger idag har den inte kommit med på bild. Nu är det visst dags att fota igen...

    SvaraRadera
  4. Kikar in på din dag.
    Såg programmet om Linda Skugge på SVTPlay här om dagen. Gillar programmen i "Min sanning"-serien.

    SvaraRadera
  5. Trist och tråkig dag vet jag inte... tycker ju inte det utan en lördag bara :)

    Det funkar jättebra med objektiven/adaptern. Men man får ju ställa skärpan manuellt och likaså bländaren. Nu har jag ju mest testat inne och bländaren har då stått så öppen som den går (dvs 1.7 resp 2.8 på de 2 objektiven) Sen har jag låtit kameran fixa slutartiden och sånt själv..

    Kostade ju bara 100kr eller vad det var den adaptern från Hong Kong.

    SvaraRadera
  6. Titter tilbake på dine bilder:) Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  7. Kan inte låta bli att fnissa lite när jag läser att ni diskuterat att leva hälsosammare och sedan firar med drick och vin ;-) Fast det är klart, vi kvinnor ska ju ta oss ett glas rött varje dag enligt en del forskare. Jag inser att jag ligger efter den här veckan ;-)

    Hoppas att du blir nöjdare med din söndag! Kram!

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. (det var bara jag som råkade komma in dubbelt)

    SvaraRadera
  10. Hade Kamrad vetat vad IKEA-kassarna används till egengetligen så hade dom blivit mycket dyrar :-)

    SvaraRadera
  11. Du fick dagen att flyta på ser jag :) Så mysigt det ser ut med legot, jag gillade att bygga lego med mina när de var små.

    SvaraRadera
  12. Så där helt trist verkar inte din dag ha varit. En helt vanlig lördag i april...
    Funderade över hur många runt om i världen som har blåa IKEA-kassar till tvätten - vi är nog ganska många.

    //Tinna

    SvaraRadera
  13. Det ser ut som om du haft en fin dag (trots att du skrev att den var tråkig).
    Jag är lite rädd att skaffa en nyare mobil, känner att den gamla är bra eftersom jag inte sitter och okynnes-använder den.

    Ha en trevlig fortsättning på söndagen.

    SvaraRadera
  14. Såg ut som en mysig dag! :)

    SvaraRadera
  15. Tack för titten trots att jag inte var med på EFIT den här gången
    och alltid lika kul att få se hur din dag varit
    Ozzy-boken är bra :-)

    SvaraRadera