fredag 6 april 2012

Långfredagsbilder

Idag tar jag ett foto i timmen. Fler som gör samma sak, det hittar man här!

Vid midnatt så pratar jag lite med Gubben i månen, och hoppas på att få en hyfsad nattsömn. Den goda har jag gett upp!

Vid elvasnåret surfar jag runt på Raverly, i jakt på det för mig perfekta sjalmönstret.

Vid tiosnåret bäddar han ner sig under tjocka täcken i soffan, frusen och med prickar, övertygad om att vattkoppor det har man minsann bara en gång. (Hans föräldrar undrar dock, i chock av hans för honom tidiga möte med John Blund, om de där få prickarna för flera år sedan då verkligen var vattkoppor?)

Vid niosnåret nattar jag Gustav, samtidigt som jag leker med Viktor, och kommer med goda råd till P som råkat komma fullkomligt vilse i iTunes i samband med en (o?)medveten uppdatering av sin telefon.

Vid åttasnåret bänkar jag mig framför teven, stickar och tittar på en äkta falsk Modigliani.

Vid sjusnåret har han byggt sig en koja av soffan, och spökar för mig i ficklampans sken.

Vid sexsnåret äter vi bara goda saker, och tar oss också ett glas av husets röda.


Vid femsnåret börjar jag bli sticksugen, men tar mig inte tiden.

Vid fyrasnåret snöar det...


..., och snöar.


Vid tresnåret eftermiddagsfikar jag, och lägger rökt ost på kexen.


Vid tvåsnåret håller jag på att dö uttråkningsdöden, högläsandes om ninjor, särskilda krafter och specialvapen.


Vid ettsnåret har P påbörjat lunchmaten.

Vid tolvsnåret tvingar jag honom att köra kundvagnen på stormarknaden.

Vid elvasnåret tar jag Europavägen för att hämta Gustav på Korttids.


Vid tiosnåret vräker snön ner, och vi gör oss nya planer för dagen.


Vid niosnåret hörsammar jag Viktors uppmaning," Inget påskris utan fjädrar!", trots att jag personligen föredrar att pynta med annat.


 Vid åttasnåret får nätnyheterna sällskapa påtåren.


Vid sjusnåret går jag ut i regnet för att hämta tidningen i lådan, och kommer i samma stund som jag öppnar locket på, att det ju såklart inte delas ut någon idag. Surt!


Vid sexsnåret demonstrerar han hur de nya glasögonen känns mot näsan.


Efter midnatt var det äntligen dags att påbörja en ny bok. Den förra var sannerligen inget vidare!

17 kommentarer:

  1. Jag har dåligt med påskpynt i år.. jag får ta leta fram nått :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kikar in på er dag så här långt.
    Tittar in senare igen

    SvaraRadera
  3. Så fin påskepynt! Her har vi to hjemmelagede kyllinger som minstemann har laget i barnehagen, all annen pynt står på hytten.

    SvaraRadera
  4. Vad blev det för mat till lunchen, undrar Ebba Garnh.

    SvaraRadera
  5. Oj, vilket väder!

    Är glad att solen fortfarande skiner här.

    Ha en skön kväll!

    // Anna

    SvaraRadera
  6. Inne og ser på resten av dagen din:)

    GOD PÅSKE:)

    SvaraRadera
  7. Håller med din Viktor, inget påskris utan fjädrar. Tyvärr kan jag varken ha påskris (allergi) eller fjädrar (katter) i år. Får nöja mig med tulpaner. Glad Påsk!

    //Tinna

    SvaraRadera
  8. Skön dag :) Hoppas att du hittade ett sjalmönster på ravelry, antar att det är stickning som gäller. Hos mig brukar det vara virkning :)

    Klart att det skall vara fjädrar i påskriset, säger jag som inget ris har ens ;)

    Ha en fin Påskafton!

    SvaraRadera
  9. Hei Innom og ser på dagen din. Håper det går bra med gutten. Er det vannkopper?

    SvaraRadera
  10. Härlig långfredag ni har haft
    Glad Påsk

    SvaraRadera
  11. Kikar in på din långfredag. Jag känner igen uttråkningsdöden, där har jag varit några gånger :-D

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  12. Åh, vad roligt med lego :)

    SvaraRadera
  13. Lite stickning fick du till ivf;-)) Å jisses så mycket snö det kom hos dig och även hos mig;-))))

    SvaraRadera
  14. Tack för rara kommentarer! :)

    Ebba:
    Det blev en pastagratäng till lunch.

    Lillamoren:
    Nog var det vattkoppor! *suckar tungt*

    SvaraRadera
  15. Jag har fjädrarna i en buske (i år ett litet äppelträd) ute och bara ägg inne. Tar forsythiagrenar eftersom pappa är allergisk mot björk. Det blir så fint med gula blommor och alla ägg!

    Gillar din bild från kl 2 - känner så väl igen det där! Jag som just nu har lovat att se Godzilla med yngste sonen, undrar hur snart jag somnar ...

    Tack för titten på din dag!

    SvaraRadera
  16. Hej sent omsider tar jag en titt på din EFIT, Stackars liten som fick vattenkoppor...
    //Sylvia

    SvaraRadera