tisdag 27 november 2012

En novembertisdag i bilder

I dag tar jag Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak, det hittar man här!

Vid halvtolvsnåret, då ligger jag och vrider och vänder på mig, kan omöjligen somna.

Vid halvelvasnåret, då gnor jag några varv på ett par koftärmar. Det håller mig som sagt från galenskapen!

Vid halvtiosnåret, då förbannar jag att jag är tvungen att ge tolvåringar icke godkända betyg nu till jul. Det är något som är galet, alldeles bort i tok, då de inte tidigare har fått det stöd som de faktiskt har rätt till!

Vid halvniosnåret, då fotograferar P mig med min nya telefon. (Gissa vem som har en femma, och gissa vem som är grön av avundsjuka!) Jag har parkerat mig i den finaste länsstolen, rent av kanske bosatt mig i, och letar nu efter det optimala lilla bordet och den bästa tänkbara läslampan, att ha till.

Vid halvåttasnåret, då skrattar han som alltid åt skylten där det står dagverksamhet. Det är ju kväll då vi är där!

Vid halvsjusnåret, då spelar och sjunger ungdomarna med funktionshinder i kommunens lilla centralort. Deras föräldrar fikar, och pratar mycket om sådant som bara dessa föräldrar riktigt kan begripa och någorlunda förstå.

Vid halvsexsnåret, då spanar jag oroligt ut genom köksfönstret. Det varnas på radion för besvärligt vinterväglag, meddelas om svåra olyckor, och min Gustavs färdtjänst är nästan en timme försenad.

Vid halvfemsnåret, då spelar han Nintendo vid köksbordet. Lite ledsen och orolig då bästa kompisen är sjuk.

Vid halvfyrasnåret, då borde jag hämta på fritids, men det går inte så särskilt fort på motorvägen i snöyra.

Vid halvtresnåret, då traskar jag på i forna korridorer, ska passa på att säga hej till de som då var mina kollegor.

Vid halvtvåsnåret, då smörjs jag med lunch.

Vid halvettsnåret, då är jag på väg mot ett spännande möte.

Vid halvelvasnåret och halvtolvsnåret, då ägnar jag mig åt sådant lärararbete som inte tål att fotograferas och dela  med sig av.

Vid halvtiosnåret, då resonerar jag en stund kring det där med volym.

Vid halvniosnåret, då är jag på väg mot arbetsrummet, där på andra våningen.

Vid halvåttasnåret, då fyller vi på både oss själva och väskorna med vitaminer.
Vid halvsjusnåret, då hämtar jag den där morgontidningen som jag snart ska säga upp.

Vid halvsexsnåret, då undrar jag vad vädret har att bjuda på. Det regnar!

13 kommentarer:

  1. Här regnar det INTE!

    Ha en skön dag!

    // Kram

    SvaraRadera
  2. Hos mig regnar det inte heller, än... Men vi får se hur det blir senare. Även i Provence kan det vara regnigt och lite kallt tråkigt nog.

    SvaraRadera
  3. Här regnar det också så jag håller mig inne idag.

    SvaraRadera
  4. Inget regn eller snö här heller men jag har kört i lite snö (och halka).

    Har en tidningsanka jag med jag aldrig orkar/hinner läsa nästan. Bäst vore ju säga upp den ja..

    SvaraRadera
  5. Åh, snöar där i mina hemtrakter ser jag! Men INTE här i norr där jag bor för tillfället. Fast jag längtar efter snön nu...
    Tack för dina uppmuntrande rader förresten, det är tungt nu, så det känns skönt att få lite peppning!

    SvaraRadera
  6. Snöyra är aldrig kul att vara ute i..
    Ha det bra!
    Kram Kakan

    SvaraRadera
  7. Missade visst att det var dags för efit... Hoppas din dag avslutas på ett bra sätt i den där vackra, vackra stolen! Kram Tinna

    SvaraRadera
  8. Så himla roligt det är att få ta del av era efits! Påminn mig nästa gång; jag har aldrig varit med!

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Kikar in på din efitdag. Här regnar det konstant! Haha, kan förstå varför han skrattade åt skylten. Tycker oxå dagverksamhet låter lite dumt ;-)
    Ja usch, det måste va jobbigt att sätta betyg när man vet att barnet inte fått det stöd å hjälp det har rätt till.
    Ses!

    SvaraRadera
  10. Uti i mitt vardagsrum, där finns en stol, med kuddar i... Vill du mig något så träffas vi där!
    * raj raj raj.. . *

    Verkar ha varit en skön tisdag ändå. Jobbigt när man inte kan somna. Eller som jag, vaknar alldeles för tidigt.

    // Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Vilket busväder - sådant som vi ska få idag!

    Lite avundsjuk kan jag däremot bli på din fina fina stol ... men du, drar det inte kallt om ryggen i den? jag som just haft ryggskott är extra känslig för att bli kall om ryggslutet.

    SvaraRadera
  12. Jag skrattar högt åt samma saker som Sonen, "Dagverksamhet".... :)

    SvaraRadera
  13. Kikar in på din dag. Köra bil i snöyra är inte kul...annars älskar jag när det snöar :-)

    SvaraRadera