tisdag 9 april 2013

En apriltisdag i bilder

Idag är det åter dags för mig, och många andra, att ta Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak, det hittar man här!

Vid halvsexsnåret, då passerar jag köksfönstret, njuter ljuset, kollar vädret, sätter igång radion, på min väg mot kaffebryggaren.

Vid halvsjusnåret, då kokar jag min havregrynsgröt i micron.

Vid halvåttasnåret, då tittar vi till pallkragarna, som äntligen är befriade från vinterns snötäcke.

Vid halvniosnåret, då har lektionerna precis dragit igång och skolfrukosten dukats undan.

Vid halvtiosnåret, då förmiddagsfikar jag, på grönt te och fullkornsskorpor. Den skrattande kon förgyller sannerligen det hela!

Vid halvelvasnåret, då undervisar jag i svenska.

Vid halvtolvsnåret, då beundrar jag min kollegas fina jeansväska.

Vid halvettsnåret, då väljer jag det vegetariska alternativet till min pedagogiska lunch.

Vid halvtvåsnåret, då har jag fått fatt i lera till de där drejskivorna som tragiskt nog stått undangömda sedan det att skolan byggdes.

Vid halvtresnåret, då efterlyser jag böckerna som jag har beställt i skolans postrum, och inser att jag måste planera om min morgondag.

Vid halvfyrasnåret, då småspringer jag mot parkeringen, och önskar så att jag kunde visa det där som egentligen är mitt jobb, det levande och livfulla.

Vid halvfemsnåret, då skriver han själv in adressen dit som han ska på iPaden. Vi ljudar oss fram!

Vid halvsexsnåret, då undrar vi om taxin från ungdomsfritids kört vilse?

Vid halvsjusnåret, då övas det friskt på sådant som kommer med det att vara rockstjärna.

Vid halvåttansåret, då skrattar han lika gott som varje vecka åt den där tokiga skylten. Det är ju kväll!

Vid halvniosnåret, då ser jag till dom där chiliplantorna som gror.

Vid halvtiosnåret, då dricker jag mitt dagliga glas vin, ordinerat av min reumatolog, och njuter av att äntligen ha lappat det bästa paret jeans.

Vid halvelvasnåret, då ser jag på Ett Foto I Timmen hos andra än mig själv, denna tisdag i april, och tycker att det är något så vanvettigt intressant. En studie i verkligheten!

Det får lov att bli sista bilden för idag, trots det att jag ännu inte har gått och lagt mig. Min iPhone har laddat ur, och jag har jobb kvar att göra. Ses nästa gång, och då tänker jag mig typ Tjörn!

13 kommentarer:

  1. Eftersom jag just nu är helt fokuserad på allt som har med odling att göra (dit det bär ..., etc), så klickar jag genast upp bilden med pallkragarna och tänker .."så himla snyggt med den där anordningen bakom!"

    SvaraRadera
  2. Roligt att se din dag. Önskar att mina pallkragar var fria från snö. Det är 20 cm snö tills mina är fria frän snö ännu. Suckar.

    SvaraRadera
  3. Ja nu längtar man verkligen till vår och odling. Håller med om att den där anordningen bakom pallkragarna såg jättebra ut, så nu har jag fått ännu en bra ide från din blogg Kattis....... tack för att vi får läsa den.... den är så fin!:)! Inger!

    SvaraRadera
  4. Att det var efit idag, det hade jag alldeles missat. Och det gör kanske inte så mycket, för jag känner precis som du, av den där begränsningen när det gäller att spegla arbetsdagen.

    Det där med att det är ljust på morgonen -det gör verkligen allt så mycket lättare!

    SvaraRadera
  5. Åh, jag har helt missat att det var EFIT idag... Men tittade in till dig. Skrattande kon, godaste osten någonsin! Önskar också att någon gång kunna visa det fina i att få vara lärare, svårt bara att fånga det på stillbild...

    SvaraRadera
  6. Din spaljé bakom pallkragarna var verkligen snyggare än mina rangliga armeringsmattor! Där fick jag en ny knuff att ta tag i saken, tack för den!

    Här är det jag som är Sven, som får alla kvittona, både på egna firman och på pappas. Det gör det inte roligare direkt :-P Jag brukar trösta mig med att jag i alla fall är konsekvent och gör samma eventuella fel varje år!

    SvaraRadera
  7. Å så snyggt med pallkragarna!

    SvaraRadera
  8. Å tänk om mina pallkragar kunde smälta fram snart. Himla skoj med drejskivorna där. Provade det när jag gick i högstadiet. Skulle va skoj att testa i vuxen ålder.

    SvaraRadera
  9. Åh vad du väcker min längtan efter elever!
    Jag saknar inte jobbet i skolan, men jag saknar elever. Tur att jag är chef åt fd. elever numera :)

    Härliga bilder på din dag.

    ps mina barn kallar mina skor för tantskor.

    SvaraRadera
  10. Idag blev det inget "dagligt glas med vin" för min skull. Alldeles för lite tid och lugn. Dessutom skulle jag lagt mig senast tio och så sitter jag fortfarande här utan att ha jobbat klart. Men så blir det ibland. I morgon är en ny dag.
    Natti Natti

    SvaraRadera
  11. Men så roligt med lera OCH drejskiva.Får vi se resultatet senare?

    SvaraRadera
  12. En reumatolog som tipsar om rödvin låter trevligt! Men skulle inte vilja ha problemet även om jag gärna tar vinet!

    SvaraRadera
  13. Inne och kikar på din dag! Kul med lera!

    Är föresten på jakt efter en läsebok, vi hade den i småskolan:

    Nu läser vi B och C. Nu läser vi A fick vi behålla. Men inte de andra två. Något hon känner igen?

    // Kram Anna

    SvaraRadera