onsdag 3 april 2013

En onsdagsmorgon i april

Jag snyter och hostar mig igång, precis som jag gjort vareviga morgon sedan tidig januari, dricker mitt morgonkaffe, och gläds åt att det nu äntligen börjat gro i dom där sålådorna.

Någon har sovit dryga tolv timmar, vilket nog är rekord, men vägrar ändå envist att vakna. Någon annan har knappt sovit alls, men är pigg som en mört och glad som en lärka, färdigpackad sedan länge, och minst sagt laddad för skolan, som han i och för sig tänker sluta, men då först om ett år.

2 kommentarer:

  1. Åååå, så jag önskar att livet blir just så där härligt som han ser det framför sig - då, när allt ska hända -!

    Det är en spännande resa du tar oss med på, Kattis.

    SvaraRadera
  2. Elisabet:
    Det blir nog inte bara och alldeles enkelt, men det kommer att bli bra, för det måste det bli.

    SvaraRadera