lördag 16 november 2013

En novemberlördag i bilder

Idag är det åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak, just idag, det hittar man här!

Vid åttasnåret, då går jag upp, och ner, möts av tända ljus.

Vid niosnåret, då äter jag frukost.

Vid tiosnåret, då tänker jag att några nya armband är just precis det som min garderob behöver.

Vid elvasnåret, då vattnar jag blommorna i arbetsrummet.

Vid tolvsnåret, då pratar jag länge med min morbror, om allt och ingenting.

Vid ettsnåret, då slänger jag sopor, och inser att det ute är ett magiskt ljus.

Vid tvåsnåret, då dricker vi julmust, och jag får årets julklapp av min P. Vi beställer en brun duffel från Gloverall.

Vid tresnåret, då lägger jag mig på sängen och vilar. Febern har inte släppt taget om mig helt.

Vid fyrasnåret, då ligger jag kvar där än.

Vid femsnåret, då bjuds jag på kvällens vegetariska.

Vid sexsnåret, då drar jag mitt lilla strå till stacken.

Vid sjusnåret, då räknar jag maskor, efter ökningar, på en ärm.

Vid åttasnåret, då blåser det så kraftigt att brasan i kaminen lever sitt alldeles eget liv.

Vid niosnåret, då tar jag mig ett glas vin, till.

Vid tiosnåret, då ser jag på detta ljuvliga brittiska fenomen.

Vid elvasnåret, då är det den där ärmen, igen, som det räknas maskor på.

Vid midnatt, då petar jag in den sista pinnen i brasan, för ikväll, säger natti natti, på min väg mot sängen.

12 kommentarer:

  1. Hej!
    Kikar in. Håller med. Fina ljusstakar. Å armband behöver man alltid!
    Ha en fortsatt trevlig dag.

    SvaraRadera
  2. Vid ettsnåret ser det ur som vårgrönt hos dig!

    SvaraRadera
  3. Wow, vilket ljus!!! Hade jag vetat det hade det fått bli en fotovända ute på öppnare fält...

    SvaraRadera
  4. Vackert ljus ute, läcker bild!

    SvaraRadera
  5. Armband och garn kan man aldrig få för mycket av...
    Stort tack för din fina kommentar häromdagen, den gjorde min dag. Den betydde mer än du tror! ♡

    SvaraRadera
  6. Håller med Tinnan om armband och garn men lägger till handväskor och skor också :-)

    SvaraRadera
  7. Å, det missade jag helt igår ..., men jag hade nog ändå inte orkat .., det var dåligt med den varan (ork) efter lång dag på jobbet igår. Men roligt att titta in här i det röda huset ,-)

    SvaraRadera
  8. Men vilken mysig dag, med sprakande brasa, vin, TV-tittande och stickning!

    SvaraRadera