onsdag 27 november 2013

En novemberonsdag i bilder

Idag är det åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak, just idag, det hittar man här!

Vid femsnåret, då får jag ingen vidare bra start på dagen. 

Vid sexsnåret, då äter vi frukost och packar korttidsväskan, skriver i kontaktboken.

Vid sjusnåret, då är jag på väg till jobbet.

Vid åttasnåret, då passar jag på att visa hur man gör digitala bildmontage i datasalen.

Vid niosnåret, då arbetar dom flitigt med det som dom just har lärt sig.

Vid tiosnåret, då reflekteras och dokumenteras det.

Vid elvasnåret, då måste jag hämta något vid min arbetsplats, där i arbetsrummet.

Vid tolvsnåret, då ska jag precis röra i parmesanosten i min matlåda.

Vid ettsnåret, tvåsnåret och tresnåret, då hade jag fullt upp med det att undervisa, reda i elevärenden, vara mentor, och leta efter någons försvunna telefon. Det att fotografera föll då alldeles ifrån!

Vid fyrasnåret, då tankar jag bilen.

Vid femsnåret, då är det hög tid för läxläsning och lapp på ögat, men om det tycker vi inte lika.

Vid sexsnåret, då passar vi på att äta skinkmackor och dricka julmust, istället för att laga middag. (Med familjens matgeneral på Korttids är sådant faktiskt möjligt!)

Vid sjusnåret, då jobbar jag. Det spelar ingen roll hur många gånger som jag har gjort detta, eller hur genomarbetade mina presentationer sedan tidigare är. Nya grupper kräva nya tag!

Vid åttasnåret, då inser jag att jag behöver förlänga såväl kropp som ärmar, rejält, trots det att jag hade med mina extraordinära kroppsmått i tidigare beräkningar. (Typiskt! Jag som hade tänkt mig det stora klippet nu till helgen.)

Vid niosnåret, då tittar jag på Alla är fotografer.

11 kommentarer:

  1. Jaha, Efit igen .., och jag missar det förstås ,-)
    Nåja, jag följer med er i stället! Vilka vackra ljusstakar på bordet!

    SvaraRadera
  2. Oj, vid femsnåret då sussade jag gott :) Hoppas att det blir en bättre dag än starten!

    SvaraRadera
  3. God morgon eller god fm.
    Här sov vi gott vi fem. Mysigt frukostbord!
    Ha en fortsatt trevlig onsdag!

    SvaraRadera
  4. Kikar in till dig :)

    Åååh nej är kaffet slut....
    Himla läckert med pumpor på bordet :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  5. Åh stackare att vakna så tidigt och inte ha kaffe hemma!!! Hoppas resten av dagen blir desto bättre!

    SvaraRadera
  6. Åh nej! Att kaffet är slut på morgonen är inte roligt alls.

    SvaraRadera
  7. Jag hoppade över efit den här gången. Tycker att det är så svårt att hinna med på arbetsdagar...
    Och en där coop kallas jag fortfarande Prix. Det hette den ju alla år jag bodde där.

    SvaraRadera
  8. Åh vad gott med julmust och skinkmackor :)

    SvaraRadera
  9. Oj, vad jag gillar att ni busar till det och inte lagar riktig middag när ni får chansen!
    Men tom kaffeburk? Vem tog det sista?

    SvaraRadera
  10. Huga, slut i kaffeburken! Brrr vilken morgonchock.
    Full rulle för dig som vanligt.
    Tack för titten!

    SvaraRadera
  11. Nämen titta där, en mycket välbekant matbutik. :) Min stammis-butik, kul att se en bild från ett ställe där jag bara befinner mig 100-tals meter ifrån när jag är hemma i min lägenhet. :)

    SvaraRadera