onsdag 17 december 2014

Temperaturen är hög, på flera plan

Det är allaktivitetsdag på jobbet, mitt i allt det där andra som sannerligen kräver sitt, av mig, vid terminsslut.

Skyndar mig hem för att på eftermiddagen vårda sjukt barn, möter, bokstavligen, fadern till det sjuka barnet, i farten på gårdsplanen, då han är på väg, skyndar sig, till sitt jobb.

Jag hostar mig vidare, i något som måste vara världens envisaste virus, nyser, snyter näsan min flitigt, då det sedan tio dagar även förflyttat sig dit. 

Två arbetsdagar kvar, innan julförberedelser, lov och lite ledighet, förmodar att det är då som även febern slår till! 

4 kommentarer:

  1. Ja, så brukar det vara.
    Så snart loven kommer, insjuknar pv.
    Men nu har det ju redan hänt.

    SvaraRadera
  2. Ja, inte duger det att slappna av. DÅ kommer alla infektioner att fira julafton!!

    SvaraRadera
  3. Din hosta som aldrig ger sig. Vid astma kan man gå och hosta som symtom. Mycoplasma kan vara segt. Kollat det? Då hjälper antibiotika av rätt sort. Gjort lungröntgen?

    Bara några funderingar från Sjuksystdrn :/-)
    Krya på er!

    SvaraRadera