torsdag 16 juli 2015

En julitorsdag i bilder

Nästan omedelbums, är det åter dags för mig, och många andra, att ta Ett Foto I Timmen!

Vid sjusnåret, då är det ju det här med semestervädret, igen...

Vid åttasnåret, då har jag fäst trådarna på en sjal och surfat runt på hela internet.

Vid niosnåret, då tar jag tretåren.

Vid tiosnåret, då väntar någon på sina små kamrater.

Vid elvasnåret, då läser jag några sidor i sol. 

Vid tolvsnåret, då uträttar jag ärenden.

Vid ettsnåret, då lagas här lunch.

Vid tvåsnåret, då idkar vi altanhäng.

Vid tresnåret, då skär jag frukt till mellanmål. 

Vid fyrasnåret, då möts vi över en öl på altanen.

Vid femsnåret, då blickar jag ut över nejden. Enligt SMHI har vi regn!

Vid sexsnåret, då är den med stor behållning utläst.

Vid sjusnåret, då firar vi solen med bubbel. 

Vid åttasnåret, då förfasar jag mig över någon annans parkerade skottkärror.

Vid niosnåret, då ser vi på nyheter.

Vid tiosnåret, då dricker jag rött.

Vid elvasnåret, då kvällsfikar han, tillsammans med sin iPad och sina goseuddar, går för en gångs skull med på det att låta sig fotograferas.

Vid midnatt, då går jag tills sängs tillsammans med en ny bok.

19 kommentarer:

  1. Men det är det värsta .. , ni verkar ha fått rena regnperioden där uppe i Närke?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har vi haft några fina dagar mellan molnen!

      Radera
  2. Ps. Men ni är i gott sällskap ..... Ds.
    http://norran.se/nyheter/galna-skyfallet-i-norranomradet-425269

    SvaraRadera
  3. Ojojoj, nu missar jag det igen!!! Jag får följa alla andra istället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var tätt inpå den här gången. Första augusti är nästa!

      Radera
  4. Svar
    1. Jepp! :) I alla fall när man har semester... ;)

      Radera
  5. En avslappnad dag mitt i semestern. Önskar så att ni får lite sol ni också. Här i Skåne har det nämligen varit sommar på riktigt idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har nu lite sol mellan molnen, men särskilt varmt är det inte. Tyvärr!

      Radera
  6. Jeanette Winterson! Hon är bra, hon!

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. Tackar! :) Mitt absoluta favoritlack.

      Radera
  8. Vad har skottkärrorna gjort för ont då.. ? ;)
    Hyfsad dag här norrut med.

    SvaraRadera
  9. Åh Jeanette Winterson. Min idol. Så cool och rolig. Smart! Rekommenderar precis alla hennes böcker :)

    SvaraRadera