söndag 27 januari 2008

Ilska

Viktors humör är verkligen något utöver det vanliga, charmig och glad för det mesta, men hans ilska och vredesutbrott slår verkligen allt. Får han inte som han vill, eller om något går honom emot, då kan utbrotten vara i uppemot tre timmar. Igår kväll så försökte han att skada sig själv, kastade sig handlöst mot möbler och rakt ner på golvet, dunkade huvudet mot det som han kom åt att dunka det mot, bet, rev och slog. Gallskrek högt och oavbrutet! Vi kunde inte göra något annat än att hindra honom, och att hålla i honom. Det var gräsligt!

Jag är något härdad, hyfsat kunnig, van vid och bra på envisa ungar, och vågar påstå att jag i mina bästa stunder besitter en ängels tålamod. Ilska är svårt, och något som jag själv kan vara lite rädd för, så det här är och blir mig en riktig prövning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar