måndag 7 januari 2008

Mobil telefoni

För ungefär ett år sedan så blev jag kontaktad av företaget som ansvarar för mitt mobilabonnemang. Dom ville kunna avsluta kontot som jag en gång i tiden tecknade mig för. Informerade mig om att jag var den enda i Sverige som fortfarande betalade en samtalavgift på dryga fem kronor i minuten, och uppmanade mig till att snarast byta till något annat. Det blev dock aldrig av att jag bytte... Jag har dock tänkt tanken ett par gånger, att jag skulle ta tag i det där.

Jag är inte bra på mobiltelefoner. Jag är inte det minsta intresserad. Ringer inte ofta, hinner sällan eller aldrig med att svara om någon ringer till mig, och den enkla telefonen som jag har är allt som oftast urladdad eller kvarglömd någonstans.

Idag kontaktade företaget mig igen! (Han hade tydligen sökt mig via mobilen upprepade gånger...*ler*) Det kostar dom ganska så mycket att ha en endaste kund på ett abonnemang. Själva hanteringen av mig ansågs inte så särskilt lönsam. Jag blev därför erbjuden en mycket flådig telefon, det absolut billigaste och mest fördelaktiga abonnemang som marknaden nu har att erbjuda, och det utan några som helst krav på mig som kund i framtiden. Ville jag bara vara så vänlig att säga upp mitt gamla abonnemang!

Jag får skylla på ointresset och tröttheten, och bjuder på att jag säkerligen blev till dagen skratt i deras personalrum, men jag tackade mycket bestämt nej till flådtelefonen... Detta trots att människan föreslog att jag skulle ta emot den och sedan sälja den vidare!*rodnar* Jag bad om att få en telefon som bara var en telefon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar