lördag 8 augusti 2009

Det att undersöka och experimentera

Sämre "läxor" kunde man ha, än att just nu få ägna sig åt teckning och måleri i alla dess former, men ärligt talat är jag ganska så less på de uppgifter som jag får på mina kurser. Det är ett evigt undersökande och experimenterande, men väldigt lite tal om vad det är som vi faktiskt ska upptäcka och komma fram till. Så fort det blir för flummigt, vagt och oklart formulerat, då lackar jag ur, har svårt för att ta det på riktigt allvar, och kladdar bara på utan att bry mig det minsta om slutresultatet.

Jag gör mina uppgifter med vänsterhanden, kluddar på, i sista stund innan inlämning, och drömmer om den tid som snart ska komma. Den tid då jag alldeles själv får välja precis vad jag vill använda mina färger åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar