torsdag 6 augusti 2009

Slut med napp

Vi har slutat med napp! På treårsdagen slängdes alla "tuttenappar" i soppåsen, för vidare transport av sopbilen. Vi var inte riktigt eniga i beslutet, och det går inte alldeles smärtfritt, men sluttuttat är det i det här huset.

På Viktors dagis tyckte de att jag var tokig, som inte lindade in det hela, eller lät honom ge bort alla nappar till några djurungar eller sagoboksfigurer som definitivt inte behöver dom. Han får tro på tomten, Gud eller Allah om han så själv vill och önskar, gå i Prideparaden tillsammans med mig som stolt mamma, men vi skänker inte bort några uttjänta sugnappar till kattungar!

Själv sög jag, som så många andra barn födda på 70-talet på napp även då jag gick på lekis, trots Barbieballerinor och gåvor både till och från jultomten, men så har jag också haft varenda modell av tandställning som man kan tänka sig. (Min tandreglerare sa några veckor efter det att jag fyllde 21, att "Du ska veta Kattis, att jag har i alla fall gjort mitt bästa!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar