fredag 9 mars 2012

En lista, så här på fredagskvällen

Hos stickamera hittade jag den här listan: 


1) Vilken låt lyssnar du mest på just nu?
Det är dött lopp mellan valfri Nanne Grönvall och de som förekommer i Mary Poppins genom Gustavs volymkontroll.

2) Vilket ljud är det vidrigaste du vet?

När min mamma filar sina naglar, då låser sig mina käkar. 

3) Vilken var den bästa filmen du såg under 2011?
Jag tyckte väldigt mycket om The King's Speech. 

4) Har du läst någon bok som förändrade ditt liv? Om ja, hur?
Familjen Kaspersens underbara resa, en bok som fanns hos mina grannar på landet, och i vilken jag insåg att jag faktiskt kunde läsa själv. Sedan dess har jag läst!

5) Vilket är ditt drömjobb?

Jag trivs alldeles utomordentligt väl som bildlärare, och drömmer faktiskt inte om något annat yrke.

6) Vad är det första du (oftast) tänker när du vaknar?
Ååååh nej!

7) Vilken bok läste du senast?
Niceville, av Kathryn Stockett, en mycket läsvärd historia.

8 ) Vilket landskap föddes du i?
I vilket landskap ligger Solna?

9) Vilket landskap bor du i nu?
Närke


10) Om du är i ett förhållande, vad tycker du allra bäst om hos din partner?
Det att han också är vi.

11) Vad gör du allra helst en ledig dag?

Just ingenting.

12) Tre filmer du kan se om och om igen?

Amelie från Montmartre, Italienska för nybörjare och Moulin Rouge

13) Vad lugnar dig?

En stickning håller mig från galenskapen.

14) Vad längtar du efter?

Att få komma ifatt mig själv.

15) Världen behöver mer…?

Hänsyn

16) Godaste smaken?

Salt

17) Ett favoritljud?

Barnaskratt

18) Trivs du där du bor eller önskar du att du bodde någon annanstans?

Jag kan inte bo bättre!

19) Vad är det första du gör på morgonen?

Lägger in en prilla.

20) Är du förlovad eller gift? Om inte, skulle du vilja vara det? Varför?

Det var länge sedan det att vi kom överrens om att vi faktiskt ska gifta oss, valde ut ringar och så, men... Vi kommer inte överrens om platsen för själva vigseln! Jag tänker mig kommunhuset i Fjugesta, och P tänker sig något mer i stil med Rom.

21) Tre prylar du inte kan vara utan?

Något av allt det där med internetuppkoppling, diskmaskinen och så självklart Gustavs kontaktbok.

22) Tre saker som alltid finns i ditt kylskåp?

Laktosfri mjölk, Bregott och påläggsskinka.

23) Vad kan du absolut inte motstå?

Snuset

24) Om du fick ge dig själv en present just nu – precis vad som helst, vad skulle det bli?

En länsstol från Norrgavel, en ljust grå med vadmal och fårskinn.


25) Om du skulle vara en figur från bokvärlden, vem skulle du vara då?
Jag skulle vara Alfons Åberg. Jag ska ju bara, somnar inte i det första taget, gillar sannerligen lördagsfriden, har haft odjur under sängen och tycker inte om att slåss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar