måndag 12 mars 2012

Febriga stickprojektstankar

Jag funderade i helgen på att lägga upp till en Snowbird av Heidi Kirrmaier, men till den räckte inte garnmetrarna i lagret. Ska nog försöka att få fatt på fler nystan i samma färg, för modellen, den är ju riktigt fin.


Annars får det bli Ysoldas Coraline, av just det garnet, Rowan felted tweed, en sådan som det först var menat till. Kanske ska mitt bruna Semilla fino bli till en Coraline, eller varför inte till en Manu av Kate Davies? Vilken modell gör sig egentligen bäst till det som jag har i min garderob? I vilka färger har jag vad?


Jag tar lite mer febernedsättande, och yrar vidare! På stickorna mina finns det för tillfället absolut ingenting.

3 kommentarer:

  1. jag förstår att du är riktigt sjuk om du inte har något alls på gång. KRYA PÅ DIG!!!
    Snowbird är väldigt fin, Manu likaså. Coraline har jag inte kollat på innan men den är ju också fin förstås...
    Hoppas du kommer på nåt att lägga upp till.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Åh, då är det illa när det inte är något på stickorna. Nu har jag kollat alla tre, jag tyckte om Coraline väldigt mycket. Men det där ger sig nog för dig när feberyrseln lättar.
    Krya på dig.
    Sarah

    SvaraRadera