lördag 24 mars 2012

Vikten av motion

Jag får ständigt bannor av mina läkare, och är mycket väl medveten om vikten av att låta hjärta och lungor arbeta regelbundet. Saken är den att jag tycker att det är så urbota tråkigt. Promenader utan mål och mening (då utöver hälsoaspekten) ger mig absolut ingenting, och att springa vill inte mina leder vara med om. Jag har faktiskt också svårt att hitta åt tiden för träning i vardagen min.

Mina nya medikamenter har dock inneburit att jag måste, på allvar. Överväger därför att införskaffa ett motionsband, för då kan jag kanske kombinera nytta med nöje.


4 kommentarer:

  1. Det går bra att sätta framför TV:n å titta medans du går ;-) Jag har motionscykeln där, brukar sitta på en stol bakom den å sticka för det är så tråkigt att bara sitta å trampa...

    SvaraRadera
  2. Kanske kan man gå och sticka samtidigt? :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag hittade hit från Koftan. Vill bara säga att vi skaffat ett sådant. Bra om man har svårt för att komma sig ut på en promenad. Vårt står framför datorn, så kan man kolla in intressanta program på svt.play. Det är grymt fult, men praktiskt. Jag skulle inte klara av att sticka och gå på det samtidigt, men är man en riktigt händig stickerska kanske det går. =) MVh Maria

    SvaraRadera
  4. Hej där! Vad tråkigt att du har en negativ inställning till promenader....men jag kan delvis förstå dej....ibland är det motigt. Tror man måste "öva" sej liksom....tvinga sej ....för att skapa en god vana. Nu när det börjar våras blir det ju mkt lättare att bli motiverad dessutom. mvh Inger.

    SvaraRadera