söndag 25 mars 2012

Söndagsbilder

Idag är det åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak, det hittar man här

Vid midnatt tackar jag för mig, med en ny bok vid min sida av sängen.

Vid elvasnåret är jag fullständigt fast i ett avsnitt av Foyle's War på Sjuan.

Vid tiosnåret stickar jag upp något snabbt och litet i det gröna garnet. Resten ska bli en sjal av något slag.

Vid niosnåret kastar jag ett öga på nyheterna över de växande klädhögarna.

Vid åttasnåret har P välkomnats hem, han har varit på resande fot några dagar, och jag tar tag i tvätten. 

Vid sjusnåret försöker jag att lokalisera allt LEGO, samtidigt också transportera det dit där som det hör hemma.

Vid sexsnåret gräddas det våfflor. Det är ju som den dagen idag!

Vid femsnåret funderar jag på hur det kommer sig att så många mammor sminkar upp sig och fixar värsta frisyrerna innan barnbadet en söndagsförmiddag. Rynkar pannan åt det, ids själv ens inte göra det efter, och tar en bild på mitt eget skönasöndagsjag med fjärrutlösaren. (Vi väntar absolut inte tillökning! Jag har enbart dålig hållning, och nya medikamenter som tydligen mest sätter sig på magen i form av en ring.)

 Vid fyrasnåret tar jag mig en stunds vila på altanen.

Vid tresnåret somnar han i bilen, ungefär en minut innan det att jag sladdar in på gårdsplanen hemmavid.

Vid tvåsnåret äter vi lunch på Viktors favorithak. "Det allra bästa är, att man får samma mat varje gång."

Vid tolv- och ettsnåret är vi där än, och roar oss bland annat i denna.

Vid elvasnåret befinner vi oss på badhuset. Känner mig dock inte bekväm med att fotografera där inne. (Gud förbjude, att någon annan skulle hysta fram en kamera i närheten av min egen vinterbleka kropp!)

 Vid tiosnåret packar vi in oss i bilen.

Vid niosnåret jagar han sin egen skugga, ätandes den Piggelin han minsann inte åt igår.

Vid åttasnåret dricker jag kaffe på bron, och är nyfiken på de som ska flytta in där på andra sidan vägen.

Vid sjusnåret roar han sig själv, tillsammans med Pettson, Findus och mucklorna.

Vid femsnå..., förlåt sexsnåret ska det ju vara, dricker jag kaffe och läser söndagstidningarna.

 Vid ettsnåret har jag bara några få sidor kvar att läsa i denna bok.

Vid midnatt (Eller är det senare än så denna dag?) kollar jag in Åhléns nya överkast. Mycket besynnerligt, då ingen säng i det här hushållet är utan!

20 kommentarer:

  1. Vilket fint hus där på andra sidan vägen. :-)

    SvaraRadera
  2. Godmorgon kikar in på din EFIT, spännande med nya grannar :-)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Inne och tittar på dina morgonbilder. Fy att vara uppe så tidigt!!!

    // Kram

    SvaraRadera
  4. Ha ha, visst är det så att man shoppar sådant man inte behöver.. Men herregud va lite sömn!Det hade jag aldrig fixat.hmm.. Ja, det är onekligen intressant det där med nya grannar.Hoppas att dem är trevliga!

    God fortsatt EFIT!
    Mvh Therese

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Kikar in på din dag, ja är det inte typiskt att de somnar i bilen precis när man kommit hem.
    Ha en fortsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera
  6. Oi så tidlig du var oppe..... Liker bildet (og kommentaren)i femtiden! SÅnn skal det være:-) Vi trenger ikke å pynte på virkeligheten!

    SvaraRadera
  7. Nä dt här med att sova verkar inte vara din starka sida. Fem timmar på en natt?!

    Annars ser dagen riktigt bra ut. Bostadsbilagan läser vi noga varje gång den kommer trots att vi inte kommer att ha råd att köpa hus än på ett par år. Drömma går ju alltid :)

    SvaraRadera
  8. Tidig morgon och sen kväll och full fart där mellan.
    Du verkar inte ha haft en lugn stund på hela söndagen.
    Kul att se dina bilder ;)

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara koppar du har! Både morgonkaffet och eftermiddagsfikat förgylls utav underbara koppar! Ser ut att ha varit en trivsam söndag - å du påminner mig om att jag ska ta fram min stickning igen;-))

    SvaraRadera
  10. Härlig dag du verkar ha haft som vanligt.

    SvaraRadera
  11. Kikar in.. synd det inte blev några badbilder ;)

    Haha, bara skojar. Snön här då, trodde för ett par veckor sedan den skulle ligga kvar till midsommar men nu försvinner den fort!

    SvaraRadera
  12. Haha, ni har en likadan tvättkorg som jag har ser jag, kul! :P Ja, våfflor här med ja, såklart på denna speciella dag. ;) Härligt med badhuset! :D Där har man själv inte varit på år och dagar... Men blir väl enklare att ta sig dit när man har barn förstås... Och åååh, Pettson och Foiindus och mucklorna, älskade de dataspelen som yngre. :D

    SvaraRadera
  13. Haha, Foiindus??!! :P Ja, det var ju snygg (?) alternativ stavning. Men hade visst lite för bråttom... :P

    SvaraRadera
  14. Oj, vilken lång, lång dag du hade! Inte kan du väl klara dig på så lite sömn?
    Och inte ser du gravid ut, jisses du är ju smal!
    Vad gäller foton i simhallar är det ofta inte tillåtet. Jag glömmer aldrig en mamma som fick ett raseriutbrott när en annan mamma tog en bild på sina barn i bastun - oj, hon fick minsann veta att hon levde. och det är klart, simhallar är dessvärre ett toppenställe för pedofiler.

    Önskar dig en fin vårvecka!

    SvaraRadera
  15. Vad roligt att se er efit-dag.. :-)
    Åh.. så har jag aldrig tänkt på badhus, det ska jag nog göra.. :-p
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  16. Tack för alla fina kommentarer!

    Jag sover sällan mer än fyra-fem timmar per natt, betraktar sextimmarsnätter som sovmorgon, och vet ärligt talat inte om jag klarar mig på det...

    SvaraRadera
  17. Tack för alla fina kommentarer!

    Jag sover sällan mer än fyra-fem timmar per natt, betraktar sextimmarsnätter som sovmorgon, och vet ärligt talat inte om jag klarar mig på det...

    SvaraRadera
  18. Kikar in igen och även läst lite senare bloggar, blev upprörd å dina vägnar ang doktorn och pojkens fötter.
    Vet inte vad som är fel men avskyr när en läkare inte tar ett barns problem på allvar.

    SvaraRadera
  19. Å vilken fin radió och kopp! :)

    SvaraRadera