söndag 29 juli 2012

En julisöndag i bilder

Idag var det ju återigen dags för mig, och många andra, att ta Ett Foto I Timmen.

Vid sjusnåret, då väcks jag av att vi draggar. De som la till alldeles bredvid oss där i den fridfulla viken, störde och stördes, de hade också krokat fast sitt ankare i vårt.

 Vid åttasnåret, då befinner vi oss någonstans där på sjökortet.

 Vid niosnåret, då går vi för motor.

Vid tiosnåret, då har vi också fått upp ett segel.

Vid elvasnåret, då roar Nintendot.

Vid tolvsnåret, då börjar det bli allt trängre om saligheten.

Vid ettsnåret, då siktar vi vår hemmahamn.

Vid tvåsnåret, då längtar någon hem.

Vid tresnåret, då måste vi stanna för att tanka.

Vid fyrasnåret, då äter vi på bästa tänkbara snabbmatshak.

Vid femsnåret, då rundar vi precis staketet och ser att huset vårt står kvar.

 Vid sexsnåret, då är jag på snabbvisit i den lilla centralorten.

Vid sjusnåret, då packas det ur och upp.

 Vid åttasnåret, då uppdaterar jag mig på nyhetsfronten.

Vid niosnåret, då namnar jag höstkläder som i dagarna mellanlandat på en bensinmack nära oss.

Vid tiosnåret, då inviger jag mitt OS-tittande.

Vid elvasnåret, då lockar filmen Superhjältarna på iPaden.

Vid tolvsnåret, då är det dags för ett kapitel högläsning.

11 kommentarer:

  1. Det ser mysigt ut. Har ni varit ute länge?

    SvaraRadera
  2. Och vilken underbar humle ni har mot väggen!! Här drabbas vår humle av nån slags elände var sommar .., av bladen blir bara liksom "skelettet" kvar ...,-((((

    SvaraRadera
  3. Och när jag klickar upp bilden, då ser jag ju att det INTE ALLS är humle! Pipranka?

    SvaraRadera
  4. Hur mysigt det än är att segla, så är det en fantastisk känsla när man slutligen kommer hem! Även om världen gungar ett bra tag efteråt...
    Härlig dag!
    //Tinna

    SvaraRadera
  5. Inne och tittar på din dag som ser ut att ha varit jättehärlig.

    SvaraRadera
  6. Det ser så härligt ut att åka båt sådär. Jag har aldrig åkt mellantinget mellan liten liten motorbåt och färja...

    SvaraRadera
  7. Vilken energi du verkar ha. Mamma kläder hade jag aldrig orkat med efter semestern. Det hade blivit soffan :)

    SvaraRadera
  8. Mamman pysslar:
    Vi lämnade hamn i torsdags morse, så det var definitivt ingen långtur som vi var ute på.

    Elisabet:
    Jag tror att det är en pipranka av något slag, men är ärligt talat inte helt säker. Fin är den hur som helst, precis alltid grön och frodig.

    Tinna:
    Nog gungar det! :O Känns snudd på som att man är lite berusad...

    elisabet:
    Dagen var verkligen jättehärlig. Fler sådana, och oftare, önskas!

    mossfolk:
    I grunden är jag en riktig landkrabba, som har den största respekt för öppna vatten, men så träffade jag min P... Det är hans stora passion här i livet! Jag har sakta och säkert lärt mig att njuta av det, och tycker nu att det är alldeles, alldeles underbart!

    marlino:
    Jag som själv tycker att jag är fullkomligt orkeslös, och inte får det minsta gjort för tillfället.

    SvaraRadera
  9. Återigen en underbar EFIT från dig. Ni ser ut att ha haft en skön seglats bortsett från de där som ville vara med (men jag gillar skarpt ditt förra inlägg ;-))

    SvaraRadera
  10. Verkar ha varit en härlig dag med fint väder. Kanske vänder svenskarnas OS-lycka nu när du är med och tittar :-)

    SvaraRadera
  11. Sandvargen är en underbar bok! Hoppas att vädret är bättre idag, men tanke på målningen...

    SvaraRadera